SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 3 Januari 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Rodney Cornelius

Rodney Cornelius Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Tonton, tack för svar.

Jag har provat båda ben för ben och avresdestination till ankonmstdestination (har provat one-way och t/r också) på SAS webbplats. SAS hemsida visa bara economy flyg.

ANA, United och ExpertFlyer...alla visar tillgänglighet i business ('I' class).

Det är lite konstig :confused:

2. Tonton

Tonton Medlem

Hm, vilket bolag är det du tittar på att flyga?

Om du har lust att säga dina flighter så kan jag kika lite på det också. Du behöver inte säga exakt datum, ifall du är rädd att någon här på BC skulle sno dina exakta flighter ;)

Rodney Cornelius och danielhog gillar detta.
  3. Rodney Cornelius

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe ja jag kan säga...

Tur:
    LH801 ARN - FRA
    LH542 FRA - BOG
    AV692 BOG - SJO

Retur:
    AV691 SJO - BOG
    Lufthansa 543 BOG - FRA (+1 dag)
    Lufthansa 804 FRA - ARN

Tack för hjålpen :)

4. Tonton

Tonton Medlem

Det förklarar saken.

Även om jag inte ser ”varningen” på SAS Star Alliance-motor längre - så är det fortfarande så att SAS inte visar tillgänglighet hos Avianca. Med andra ord måste du ringa in. Men allt som oftast stämmer tillgängligheten med de andra bolagen. Bara att chansa!

squeezen, Gus och Rodney Cornelius gillar detta.
  5. Kan tipsa om annars att Lufthansa flyger direkt till San Jose med A340-300 (Cityline). Dock ingen First ombord men när jag flög den linjen i Business förra året var jag mycket nöjd! Nog bästa Lufthansa-flygning jag har haft, inkl 4 i First. Crewet var väl glada för att dom har 72h layover där...

Gus och Rodney Cornelius gillar detta.
  6. Rodney Cornelius

Land:
    Sverige Sverige
    Okay jag ska ringa SAS. Tack igen för hjälp :D

7. Rodney Cornelius

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Christoffer. Tack för tipsen. Lufthansa First Class är bara 'bucket list' grejer...jag kommer att bli nöjd med business också.

Lufthansa har ingen plats för award booking i business eller first med direkt flyg. Men jag har ett flight alert om plats kommer att bli ledig :D

8. Tveket

Tveket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denna rutt är nog numer Lufthansa mainline.

Mr Basic gillar detta.
  9. Okej, mindre bra i så fall du jag upplevde Citylines crew som väldigt rutinerade.

10. Tveket

Tveket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CC har även tidigare varit mainline på Cityline a343. Bara kärrorna och piloterna som varit Cityline. Kärrorna har nu börjat fasas över till mainline igen. Så borde inte vara någon skillnad bland cc.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!