Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en Point Sharing-grupp som består av 6 personer. Vi kan kalla medlemmarna A, B, C, D, E & F.

Jag är A och är den enda i gruppen som kan använda poängen.

Jag bokade en bonusresa för A, B, C, D & E med voucher från A, B och F utan problem.

Kan du berätta hur du genomförde bokningen?

Ännu mer när F inte heller skulle med på resan
Kanske en SÅN sak vi inte ska diskutera så öppet så det ev stryps med ännu mera kontroller
 

Big Birger

Medlem
Stöld och/eller fraud känns som lite väl hårda ord. I detta fall har och hade jag respektive persons både medgivande och kod.

Låt mig undersöka exakt vilka förutsättningarna var, och vad som troligen hänt.

Ett scenario är att de faktiskt missat att ”använda” en eller till och med två vouchrar, Det jag kan se just nu är att det dragits rätt antal poäng som om 3 vouchrar används.
 
Stöld och/eller fraud känns som lite väl hårda ord. I detta fall har och hade jag respektive persons både medgivande och kod.

Låt mig undersöka exakt vilka förutsättningarna var, och vad som troligen hänt.

Ett scenario är att de faktiskt missat att ”använda” en eller till och med två vouchrar, Det jag kan se just nu är att det dragits rätt antal poäng som om 3 vouchrar används.

Jag tror inte du har försökt lura någon men SAS vet ju inte om du har något medgivande eller inte. Dessutom skulle detta öppna upp för en marknad av att handla med vouchers, vilket jag inte tror är meningen.

Jag sätter mina pengar på att detta är en isolerad händelse som uppstått pga att en medarbetare klantat sig.
 

fcx

Medlem
Jag tror inte du har försökt lura någon men SAS vet ju inte om du har något medgivande eller inte. Dessutom skulle detta öppna upp för en marknad av att handla med vouchers, vilket jag inte tror är meningen.

Jag sätter mina pengar på att detta är en isolerad händelse som uppstått pga att en medarbetare klantat sig.

Fast hur ska man annars hantera vouchrers tillhörande en person som är medlem i en pointsharegrupp? Personen själv kan inte använda några poäng alls, så vad ska man annars med vouchers till?
 
Fast hur ska man annars hantera vouchrers tillhörande en person som är medlem i en pointsharegrupp? Personen själv kan inte använda några poäng alls, så vad ska man annars med vouchers till?

Jo personen kan använda poäng om ägaren av gruppen tillåter det (vilket är default). Normalt förfarande är väll att personen som ska använda sin voucher gör det genom att boka.

Jag har dock inte läst någonstans om att Point Share även omfattar vouchers? Det är ju en viktig aspekt som bör vara tydlig när man accepterar att gå med i en grupp, att ägaren kan använda mina vouchers utan min vetskap/godkännande (om det inte är gömt i villkoren som man isåfall redan godkänt när man gick med i gruppen såklart).
 
Lyckad bokning SDL-ARN-CPG-EWR och EWR-CPG-ARN-SDL hem. Flyger i buissness / plus. Vill lägga till EWR-DEN för några dagars skidor i Aspen på ditvägen. Borde väl gå? Finns tillgänglighet med UA. Vad är eran erfarenhet av att gå inom passkontroll på EWR. Kan välja 3 eller 6 timmar väntan till nästa flyg nämligen så tvekar pga osäkerheten med köer? Vill såklart inte missa planet till Denver.

Tror ni bagaget går hela vägen?
 

palmen

Moderator
Lyckad bokning SDL-ARN-CPG-EWR och EWR-CPG-ARN-SDL hem. Flyger i buissness / plus. Vill lägga till EWR-DEN för några dagars skidor i Aspen på ditvägen. Borde väl gå? Finns tillgänglighet med UA. Vad är eran erfarenhet av att gå inom passkontroll på EWR. Kan välja 3 eller 6 timmar väntan till nästa flyg nämligen så tvekar pga osäkerheten med köer? Vill såklart inte missa planet till Denver.

Tror ni bagaget går hela vägen?
Antar du menar Köpenhamn.
3h ska räcka för det bytet, 2h borde vara lugnt så ni klarar 1h försening också
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen