Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tonton

Medlem
Jag ringde Sas i går och fråga om jag kunde boka två biljetter med 2-4-1 voucher till mina föräldrar och dom sa att det var okej att köpa biljetter till någon annan med vouchern. Stämmer verkligen detta? Trodde voucher var personlig?

Ja, vouchern är personlig, ur det perspektivet att dina/din poängpools poäng måste användas. Sen vilket namn du skriver på biljetterna du bokar, det är helt oväsentligt.
 

samet

Medlem
Jag ringde Sas i går och fråga om jag kunde boka två biljetter med 2-4-1 voucher till mina föräldrar och dom sa att det var okej att köpa biljetter till någon annan med vouchern. Stämmer verkligen detta? Trodde voucher var personlig?

Precis som @Canadien skriver går det utmärkt. Den som har vouchern och tillräkligt med poäng kan boka åt någon annan och behöver inte själv vara med på resan.

Det enda som inte funkar är eventuell status hos flygbolaget, då det står EB-numret från den som bokat på samtliga biljetter. Så statuskortet behöver komma med på resan om man vill in i andra/roligare lounger.
 

Big Birger

Medlem
Har en Point Sharing-grupp som består av 6 personer. Vi kan kalla medlemmarna A, B, C, D, E & F.

Jag är A och är den enda i gruppen som kan använda poängen.

Jag bokade en bonusresa för A, B, C, D & E med voucher från A, B och F utan problem.
 

samet

Medlem
Har en Point Sharing-grupp som består av 6 personer. Vi kan kalla medlemmarna A, B, C, D, E & F.

Jag är A och är den enda i gruppen som kan använda poängen.

Jag bokade en bonusresa för A, B, C, D & E med voucher från A, B och F utan problem.

Du som A kom väl inte åt vouchern från F utan att F uppgav sin kod?

Poängen har du ju fritt förfogande av pga. reglerna du satt i sharegruppen. Men vouchern är ju personlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen