Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara en dubbelkoll så jag fattat rätt efter att ha läst på. Spend per år för oss ligger mot 300kkr, ej 450kkr. Jag har ett Amex premium. Jag värvar min fru till ett likadant kort. Kör halva året på det ena kortet upp till 150kkr, sen byter vi kort och spenderar på det andra upp till 150kkr. Två vouchers triggade per år.
Eftersom vi har Point Sharing via SAS kan vi nyttja ihopsamlade gemensamma poäng med respektive voucher?
Korrekt!
 

perik252

Ny medlem
Hej! Försöker boka en open jaw ARN-NYC // DEN-ARN och har hittat enkelbiljetter på SAS star alliance-bokningssida. Men går inte att boka open jaw, måste man ringa Tallin för det eller går det inte att boka open jaw? Någon som vet varför det inte går?
 

Big Birger

Medlem
Hej! Försöker boka en open jaw ARN-NYC // DEN-ARN och har hittat enkelbiljetter på SAS star alliance-bokningssida. Men går inte att boka open jaw, måste man ringa Tallin för det eller går det inte att boka open jaw? Någon som vet varför det inte går?
Du lär behöva ringa dem. Tror inte den sidan har stöd för "open jaw"-biljetter.
 

Hafermann

Medlem
Har dålig koll på vad som tillåts just nu gällande byten i respektive zoner. Har hittat en CPH-PVG-ICN-TPE-BKK med 4 olika flygbolag, är sugen på att testa Asiana i C. Känns kanske svår att få genom?
 

palmen

Moderator
Har dålig koll på vad som tillåts just nu gällande byten i respektive zoner. Har hittat en CPH-PVG-ICN-TPE-BKK med 4 olika flygbolag, är sugen på att testa Asiana i C. Känns kanske svår att få genom?
PVG-ICN-TPE kan de nog klaga en del på då du åker åt helt fel håll, hade det varit PEK-ICN-TPE är det mer rimligt. Det är bara att testa, en bra dag får du igenom det men troligtvis inte. Vanliga sas utan voucher lär dock inte vara några problem.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Arn-osl-bkk-sin-nrt är en ok routing?
Eller är det bara att ge upp?

Behöver stanna i Oslo samt Singapore i ett par timmar för några ärenden innan jag beger mig till Japan.
 

palmen

Moderator
Arn-osl-bkk-sin-nrt är en ok routing?
Eller är det bara att ge upp?

Behöver stanna i Oslo samt Singapore i ett par timmar för några ärenden innan jag beger mig till Japan.
Senaste dagarna är det några som inte fått åka till Japan via Singapore från Europa. Det har dock tidigare inte varit några problem.
 

Axxo

Medlem
Jag ringde Sas i går och fråga om jag kunde boka två biljetter med 2-4-1 voucher till mina föräldrar och dom sa att det var okej att köpa biljetter till någon annan med vouchern. Stämmer verkligen detta? Trodde voucher var personlig?
 

Canadien

Medlem
Jag ringde Sas i går och fråga om jag kunde boka två biljetter med 2-4-1 voucher till mina föräldrar och dom sa att det var okej att köpa biljetter till någon annan med vouchern. Stämmer verkligen detta? Trodde voucher var personlig?

Den är personlig, liksom dina poäng, sedan kam du boka en biljett åt någon annan utan problem, så länge som det är dina poäng som används.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen