Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

chaudi

Medlem
Om du pratar om "open jaw" så får du ha den i starten eller slutet av resan.
Sen om jag inte missminner mig så finns det vissa flygplatser som räknas som samma trots att dom heter olika, men detta är jag inte 100 på

Tänkte om det gick att göra på vägen, inte open jaw. Men det kanske är svårt att säga generellt så jag får ringa in och testa då.
 
Läs på om co-terminals, t.ex helt kosher att flyga till Haneda och hem från Narita (räknas ej som open jaw) :)
Så då borde man kunna åka från tex ARN-NRT och hem HND-LHR utan att det räknas som dubbel open jaw?

EDIT: och tydligen räkas ARN och BMA som "samma"
Det ska vara plural "co-terminals" i och med att det står för kombination av minst två flygplatser.

I Stockholm räknas Stockholm Bromma (BMA) och Stockholm Arlanda (ARN) som co-terminals.
Jag vet inte om Skavsta (NYO) och Västerås (VST) räknas som co-terminals med Stockholm.
 

palmen

Moderator
Så då borde man kunna åka från tex ARN-NRT och hem HND-LHR utan att det räknas som dubbel open jaw?

EDIT: och tydligen räkas ARN och BMA som "samma"
Ja det går bra, New York har ju minst 3 flygplatser. I San Francisco har jag för mig Oakland och SFO räknas som co-terminal, troligtvis några i Los Angeles också.
 
Jag som legat av mig kanske, men Tallin var väldigt tydliga att en ändring endast kostar 150kr på star Alliance bokningar i dagsläget.

Jag hade missat det, trodde fortfarande det var 450+150 vid ändring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen