Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har varit med om att de har gjor undantag och accepterat en voucher som gått ut? När fyra timmar i kö nu inkl ett avbrott. Börjar bli riktigt löjligt nu.
Jag känner en som lyckades boka om sitt flyg trots att vouchern hade gått ut, men jag känner inte till att någon har lyckats göra en ny bokning med utgången voucher.
 

Filip M

Medlem
Kom fram efter 2h och avbrutet samtal och sedan 2h till. Väl där kunde de inte se min voucher - amex har inte skickat infon. Amex kundtjänst är såklart inte öppen och dokumentationen som kom på posten är inte ens lönt att leta efter... får nog bli till att spara poängen till en annan resa.

Btw. bekräftat att Tallinn stänger klockan 15 svensk tid.
 

sarham

Ny medlem
Sent skall syndarna vakna....

Som medveten resenär borde man väll ha bättre framförhållning av bokningar än några timmar innan deadline för året :)


Njae. Flera dagar hela julhelgen har vi försökt ringa och businessbiljetterna dit vi vill är nyligen släppta så det har inte gått att boka innan...

Ja, har försökt via hemsidan men har nog samlat på mig en 5-6 spännande olika felmeddelanden :). Plus att ingen av våra vouchers syns...
 
Njae. Flera dagar hela julhelgen har vi försökt ringa och businessbiljetterna dit vi vill är nyligen släppta så det har inte gått att boka innan...

Ja, har försökt via hemsidan men har nog samlat på mig en 5-6 spännande olika felmeddelanden :). Plus att ingen av våra vouchers syns...

Okej, men antar du fick vouchern under 2017 om den går ut 31 DEC 2018 ;)
 

sarham

Ny medlem
Okej, men antar du fick vouchern under 2017 om den går ut 31 DEC 2018 ;)

Med tre barn under 5 hinner man inte alltid få ihop tillräckligt med poäng annars. Inte vi i alla fall. Och då är det ändå på håret... Så ja, det stämmer. Första vouchern kom 2017. Men 660 000 (star alliance-flyg för 5 pers i business) blir lite väääl mkt att spara ihop så vi behöver de vouchers vi kan ;)
 
Med tre barn under 5 hinner man inte alltid få ihop tillräckligt med poäng annars. Inte vi i alla fall. Och då är det ändå på håret... Så ja, det stämmer. Första vouchern kom 2017. Men 660 000 (star alliance-flyg för 5 pers i business) blir lite väääl mkt att spara ihop så vi behöver de vouchers vi kan ;)

Ja, jag förstår till fullo :)
 
Det är att förenkla. Vi hade inte riktigt heller ihop det till hela familjen förrän sent. Också svårt att hitta business till 4. Jag skulle boka själv men bara en voucher syns (den jag fick i år) och då finns det ingen annan lösning än att ringa in. Lade i massor av tid att leta i mellandagarna och räknade med att kunna ringa idag. Köat sedan 09 och blivit avbruten två gånger efter 2h.
 

JanneB

Medlem
Om jag har en voucher från 2017 och en från 2018 utgår jag ifrån att den äldsta förbrukas först, korrekt? Jag behöver inte välja på nåt sätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen