Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga..
Om jag saknar X poäng för en t/r men har så det räcker för en enkel väg för 2 px i business med en 2-4-1 voucher, går det då boka om/addera resten av resan när de resterande poängen trillat in? Detta då för att garantera utresan inte försvinner till ngn annnan :)
 

palmen

Moderator
Fråga..
Om jag saknar X poäng för en t/r men har så det räcker för en enkel väg för 2 px i business med en 2-4-1 voucher, går det då boka om/addera resten av resan när de resterande poängen trillat in? Detta då för att garantera utresan inte försvinner till ngn annnan :)
Ja du kam börja med att boka och sen göra pm till tur och retur. Så de flesta gör när managed kokar resor som precis släppts där hemresa ännu inte släppts.
 
Fråga..
Om jag saknar X poäng för en t/r men har så det räcker för en enkel väg för 2 px i business med en 2-4-1 voucher, går det då boka om/addera resten av resan när de resterande poängen trillat in? Detta då för att garantera utresan inte försvinner till ngn annnan :)

Ja du kam börja med att boka och sen göra pm till tur och retur. Så de flesta gör när managed kokar resor som precis släppts där hemresa ännu inte släppts.
Om det är rena SAS-flighter så kan det vara ide att boka vad som helst som hemresa. Då går det att boka om online själv via webben utan avgift om/när det dykt upp platser i business.
 

Myllys35

Medlem
Jag har precis samma problem efter att ha införskaffat ett "nytt" premium. Korten är kopplade till samma konto efter rekommendation från kundtjänst då man på detta sätt skulle få med sig statistik etc. från tidigare. Jag frågade då också om möjligheten att få en till voucher på detta sätt, vilket skulle gå bra. Dock så kan man ju aldrig lita på kundtjänst även om Amex alltid är väldigt trevliga. Antar att jag får börja med att ringa och be om samma split.

Är det någon här som har erfarenhet av att skaffa ett extra SAS Amex och har fått en till voucher? Någon som inte fått? Vore dumt att lägga 150k i spend på ett kort i onödan ;)

Följer upp mig själv och testar igen för att se om någon har erfarenhet av detta. Har alltså skaffat ett till Amex Premium och närmar mig snart gränsen för vouchern. Spenden har bakats ihop med den från mitt "gamla" Premiumkort och jag kan därför inte se exakt hur mkt som återstår till den triggas (kan såklart räkna ut det manuellt om jag vill). Jag har ringt kundtjänst för att fråga om min spend och hur mkt som är kvar till vouchern, men de har bett om att få återkomma, vilket de inte gjort.

Vad tror ni är säkrast för att det inte ska bli strul med vouchern? Avvakta till dess att den borde ha triggats och se vad som händer eller ringa Amex och be dem splitta korten som @Berglund nämnt tidigare i inlägg 301 (vilket då verkade fungera?)?
 
Jag har fått en voucher men har avbokat en resa för 46k så kommer åka ned under 150k igen. Med nästan 46k då jag slutade använda Amex efter att jag uppnått 150k.

Vad händer med vouchern nu? Dras den tillbaka? Vad händer om jag redan använt den?
 

Canadien

Medlem
Jag har fått en voucher men har avbokat en resa för 46k så kommer åka ned under 150k igen. Med nästan 46k då jag slutade använda Amex efter att jag uppnått 150k.

Vad händer med vouchern nu? Dras den tillbaka? Vad händer om jag redan använt den?

Det är inga problem, men du bör se till att spendera upp till 150k igen innan årsskiftet, sätter du detta i system kommer du med stor sannolikhet bli av med kortet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen