Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Väldigt tydligt och förklarande svar, stort tack. Nu har jag full koll. Helt rätt, vad jag själv anser är ju irrelevant men som hyfsat rookie i detta område kan jag fortfarande tycka att om man lägger till en hemresa på en enkelresa så är inte det att avboka, men har nu full koll på att det inte är ordagrant avbokning som gäller utan det är minsta lilla ändring som inte kan göras efter att poäng/voucher förfallit om man vill ha tillbaka poängen/vouchern.
Man får inte göra någon ändring i en bokning där vouchern gått ut om man inte vill använda en ny voucher. Det gäller minsta lilla ändrig av flight eller avbokning. Ska förtydliga det i första inlägget.
 
Man får inte göra någon ändring i en bokning där vouchern gått ut om man inte vill använda en ny voucher. Det gäller minsta lilla ändrig av flight eller avbokning. Ska förtydliga det i första inlägget.
Den enda gången det ev går igenom skulle väll vara om flyget blir inställt en tid innan så man måste boka om?
Det kan jag inte minnas att jag läst vad som ev händer.
 

palmen

Moderator
Den enda gången det ev går igenom skulle väll vara om flyget blir inställt en tid innan så man måste boka om?
Det kan jag inte minnas att jag läst vad som ev händer.
Om det blir förändringar med tidtabell eller inställda flighter så utgår jag ifrån att man får ändra en sådan bokning även om voucher har gått ut. Kan dock inte minnas att någon rapporterat ett sådant scenario.
 
Ändring kostar 150 SEK per person (till och från är det gratis för EBD och uppåt, men det verkar ändras var och varannan vecka hur det är med just det)

Sedan en tid tillbaka är denna avgift helt borttagen.

Du kan inte boka Singapore Airlines First class award på Airbus A380, Boeing 777-300ER flygningar.

Detta går numera, i alla fall på vissa rutter. Tex CPH-SIN-CPH med 777-300ER.
 
Sedan en tid tillbaka är denna avgift helt borttagen.
Fast detta har dom senaste veckorna varit varierat, därför ändring, senast förra v fick flera EBD betala och det inte till och om det inte även var denna v

Tisdag 10/7
Fick betala 150:- för ändring idag. Är diamond.

Tisdag 17/7
Fick info idag att ändringar kostar 150 kr även om man är EBD. Bedrövligt.

Tisdag 17/7
Jag fick också samma info idag (EDB).
 
Last edited:
Fast detta har dom senaste veckorna varit varierat, därför ändring, senast förra v fick flera EBD betala och det inte till och med var denna v

Okey, jag hade tur då som gjorde ändringar i min bokning för några veckor sedan utan att betala någon avgift (Jag är ej EBD) - då var den borttagen för alla. Dom verkar ha svårt att veta hur som ska ha det i Tallin...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen