Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Det var gratis för mig att göra ändringar i min bokning när jag pratade med Tallinn för 1 vecka sedan (är EBD).
 
Frågar åt min hustru (har Amex Premium) som har två vouchers (en intjänad förra året och en i år). Kan hon använda bägge på en och samma bokning för 2 personer? Hon har bara runt 100k poäng, så de räcker inte till två USA-resor om jag förstått det korrekt.

Edit: en idé kan vara att hon bokar för en person, och jag använder min MC Premium rabatt för en separat bokning på samma flight. Själv har jag också ungefär 100k poäng. Finns det andra listiga tips?
 

Erikhaka

Medlem
Det blir samma pris med en eller två vouchers för två personer. Hittar ni för två personer med SAS så kostar det 100k för två och då blir din MC Premium rabatt onödig. Oavsett kan du endast boka MC Premium med sas så priset bör ej bli mer än 100k poäng totalt. :)
 

palmen

Moderator
Frågar åt min hustru (har Amex Premium) som har två vouchers (en intjänad förra året och en i år). Kan hon använda bägge på en och samma bokning för 2 personer? Hon har bara runt 100k poäng, så de räcker inte till två USA-resor om jag förstått det korrekt.

Edit: en idé kan vara att hon bokar för en person, och jag använder min MC Premium rabatt för en separat bokning på samma flight. Själv har jag också ungefär 100k poäng. Finns det andra listiga tips?
Man kan inte kombinera vouchern med annan rabatt, dvs du kan inte applicera 2 vouchers på samma bokning för 2 personer för att få rabatt två ggr.
Du kan ju använda en voucher per person men det är ju direkt dumt då rabatten blir samma med en voucher för två pers
 
Om man råkat tappa bort sin 2-4-1 voucher under en flytt.. är man kört då? Har ju sett på SAS sida att det ligger under kontot där att man kan aktivera den...‍♂️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen