Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Brandten

Medlem
Kan man använda flera vouchers på en bokning?
Skulle behöva bli av med några utan att för den delen bränna alla poäng jag har.
 
Rapporterades på facebook om att Tallinn numera debiterar lägre pris på resor om man åker First ut och sen Business hem på en Star Alliance bokning (dvs samma regler som för SAS).
Tydligen helt nytt och det hade kollats upp med Supervisor i Tallinn att det faktiskt var korrekt och verkade vara så också då det gick igenom.

Detta är helt klart något positivt för oss resenärer att slippa betala för dyraste klassen på hela resan om man bara hittar det åt ena hållet.

Någon som har mer erfarenhet av detta?
 
Jag bokade i höstas en awardresa med 2-4-1-voucher till Tahiti (i Business class) från Köpenhamn via Frankfurt, Seoul, Sydney och Auckland. Den bokningen följer rimligen knappast den nya nedanstående citerade regeln. Om jag kontaktar Tallinn för att göra en ändring, finns det då en risk de att bokar av min befintliga bokning med hänvisning till de nya reglerna och att jag då står utan resa?
Funderar nämligen på att försöka få till något/några segment i First men jag vill inte riskera något heller...

jag pratade precis med Tallin om en bokning jag har. De hänvisar till en ny regel där det endast ska vara tillåtet att göra ett stop efter eller före en long haul flight. Jag förstod inte den nya regeln precis men fick följande beskrivning:

Det är nu endast tillåtet att göra ett stop före eller efter en long haul flight.

Flyger du Stockholm - Bali via Singapore så måste du flyga direkt från Singapore till Bali
Flyger du Stockholm - San Francisco via Chicago får du inte flyga via LAX efter ORD. Utan måste flyga direkt från Chicago till San Francisco.

Någon mer som hört om dessa regler?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen