Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är er erfarenhet av hur snabbt, om överhuvudtaget, biljetter blir tillgängliga igen efter man har avbokat hos Tallin? Jag skulle eventuellt vilja avboka en award ticket och sedan boka samma sträcka igen + ytterligare ett ben eftersom jag misstänker att det married segments.

Beror det på vilket flygbolag det rör sig om? I mitt fall är det Singapore som är av intresse.
 

agehall

Medlem
Vad är er erfarenhet av hur snabbt, om överhuvudtaget, biljetter blir tillgängliga igen efter man har avbokat hos Tallin? Jag skulle eventuellt vilja avboka en award ticket och sedan boka samma sträcka igen + ytterligare ett ben eftersom jag misstänker att det married segments.

Beror det på vilket flygbolag det rör sig om? I mitt fall är det Singapore som är av intresse.
Finns inget som ens säger att stolarna kommer tillbaka som awards.

Men jag tror inte att du har någon nytta av att göra denna manöver. Married segments funkar ju som så att du måste boka segment a+b - dvs du kan inte boka bara a eller b. I ditt fall har du ju redan a, så att lägga till b skulle inte vara något problem även om det är married segments inblandade, vilket jag starkt tvivlar på.
 
I ditt fall har du ju redan a, så att lägga till b skulle inte vara något problem även om det är married segments inblandade

Okej, är det så? Säg att A-B-C är ett married segment men att A-B redan är bokad (av mig). Ingen tillgänglighet hittas på B-C om man inte söker A-B-C. Då kommer man inte hitta någonting eftersom A-B redan är bokad?
 

JPlicious

Medlem
Hejsan!

Hade reglerna ändrats gällande datum för hemresa med vouchern?
Har en voucher som är intjänad hösten 2017 - betyder det att jag kan resa över nyår 18/19 eller jag måste vara hemma innan det blir 2019?
 
Hejsan!

Hade reglerna ändrats gällande datum för hemresa med vouchern?
Har en voucher som är intjänad hösten 2017 - betyder det att jag kan resa över nyår 18/19 eller jag måste vara hemma innan det blir 2019?

Du behöver boka resan före vouchern går ut men sen kan du resa på den även efter utgånget datum, ska du däremot göra en ändring på den bokningen så förlorar du också vouchern och måste applicera en giltig för att behålla bokningen.
 

agehall

Medlem
Okej, är det så? Säg att A-B-C är ett married segment men att A-B redan är bokad (av mig). Ingen tillgänglighet hittas på B-C om man inte söker A-B-C. Då kommer man inte hitta någonting eftersom A-B redan är bokad?
Det är ju samma princip. Har du alltså ett fall där Eurobonus ser tillgång A-B-C men inte när du bara försöker lägga till C till din befintliga resa?
 

majoren

Medlem
  1. Viktigt är, som alltid, att tala med rätt person i Tallin. Hade i dag förmånen att få tala med Kristina, som snabb och elegant löste mitt problem som en annan handläggare orsakat (överdebitering av en resa). Tidigare har Kristina även löst andra problem för mig, som hängt ihop med married segment-problematiken. Hon förstår problemet och kommer med kreativa lösningar. Hon har även hittat platser på flighter där jag inte på Expertflyer kunnat se önskat antal bonusplatser, liksom vid ett tillfälle lyckats få SAS lösgöra fler platser i "rätt" bokningsklass. Det råd som brukar framföras i detta forum är HUACA; är agenten okunnig ring upp igen tills du hittar någon som kan hjälpa dig. Det finns, mig veterligen, bara en Kristina i Tallin, men hon har flera duktiga kollegor.
 

agehall

Medlem
Ja, det finns minst två riktigt kompetenta agenter i Tallinn. Kristina och en annan kvinna som jag inte riktigt uppfattat namnet på.
 
Det är ju samma princip. Har du alltså ett fall där Eurobonus ser tillgång A-B-C men inte när du bara försöker lägga till C till din befintliga resa?

Vet inte, det var en hypotes jag hade. Efter några fler sökningar i Tallin skulle jag nog vilja säga att det är osannolikt att det är så. Kan knappt bärga mig till SAS släpper sin sökmotor för *A awards :')
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen