Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

blobloblo

Medlem
Tack...sitter här och försöker klura ut hur man svarar på inlägg, hoppas det funkar :) Skall kolla länkarna! Var inne och försökte på United innan, men blev inte klok på om det gick att använda 2 for 1 där, syntes inte på söksidan och där hette klasserna något annat. Skall in och ta en titt på förklaringen i tråden du tipsade om och hoppas att det funkar bättre nu.

Det är inte lätt att vara ny men vi alla har varit där. Försök att ställa dina respektive frågor i rätt tråd så blir det lättare för alla inblandade
Happy hunting!
 

palmen

Moderator
Tack...sitter här och försöker klura ut hur man svarar på inlägg, hoppas det funkar :) Skall kolla länkarna! Var inne och försökte på United innan, men blev inte klok på om det gick att använda 2 for 1 där, syntes inte på söksidan och där hette klasserna något annat. Skall in och ta en titt på förklaringen i tråden du tipsade om och hoppas att det funkar bättre nu.
Läs tråden om hur man söker på United. Första posten där förklarar hur man söker på Uniteds sida och vad man ska leta efter som sen går att boka med eurobonus poäng.

Som redan nämnts så är San Francisco och Los Angeles de svåraste destinationerna att hitta Business med SAS till och med alla andra bolag från Europa.
Det brukar släppas 2 platser per avgång men de kommer troligtvis försvinna inom ett dygn efter de släppts så du är redan nu sent ute för att nyttja vouchern dit i år.
Under januari och februari släpps det ibland upp till 8 platser i Business dit och då har man väl som bäst chans.
Det kan alltid öppna upp fler platser närmre inpå men oftast är det 330 dagar innan ungefär som gäller.
 
Avbokade två stycken amex 2-1 bokningar för ca en månad sedan och gjorde nya bokningar i samma samtal med Tallin. Poängen kom tillbaka direkt, då jag kunde göra en ny bokning i samma samtal. Dock har inte pengarna kommit tillbaka, brukar de inte komma med någon dags fördröjning?

Ringde Amex Elitenummret och frågade varför återbetalning ej gjorts. Personen jag pratade med verkade måttfullt intresserad av att undersöka saken samt visste knappt vad 2-1 bokningen var för något. Till slut gick hon med att starta en undersökning och jag skickade in det jag fått från Tallinn att bokningen var cancellerad.

Idag på posten fick jag ett brev om att de lägger ned utredningen om jag inte inkommer med kvittokopia på återbetalningen eller bekräftelse på att återbetalning ska ske. De erbjuder även en generös svarstid på 2 dagar, antingen via fax eller vanlig post.

Någon som varit med om detta tidigare? Antar att det är Tallin man ska kontakta. Eller har jag missat något?
 

Homer

Medlem

aldrighemma

Medlem
Någon som varit med om detta tidigare? Antar att det är Tallin man ska kontakta.
Jag var med om exakt samma sak för ett tag sedan, jag kontaktade diamant supporten. Även om det egentligen ligger utanför vad dom jobbar med, så såg dom till att återbetalningen vart gjord inom en vecka.
 

agehall

Medlem
Ringde Amex Elitenummret och frågade varför återbetalning ej gjorts. Personen jag pratade med verkade måttfullt intresserad av att undersöka saken samt visste knappt vad 2-1 bokningen var för något. Till slut gick hon med att starta en undersökning och jag skickade in det jag fått från Tallinn att bokningen var cancellerad.
Ring SAS istället så får du tillbaka pengarna snabbare.

SAS är ansvariga för att återbetala pengar vid avbokning. Om du ringer AmEx så startar du en chargeback process som är betydligt mer komplicerad och som är helt onödig när det handlar om en avbokning där du utan tvekan ska ha tillbaka pengar. Det är troligen bara SAS som inte gjort sin del ordentligt så om du stöter på där kommer det igång igen.
 

Thornado

Medlem
Undrar om detta kommer att ha någon betydelse när man använder Eurobonuspoäng? SAS har ju en fast avgift oavsett, fast inte med United inrikes.

  • Fuel and insurance surcharges from all redemption award tickets on Singapore Airlines and SilkAir operated flights will be removed.


Important Changes to Flight Redemption

Jag tolkar det där som att det handlar om regler som gäller när man använder KrisFlyer som bonusprogram, på samma sätt som att man inte betalar bränsletillägg för SAS-flighter när man använder Eurobonus.
Så nej, min gissning är att det inte kommer att påverka något alls när det gäller EB (i övrigt så är väl hursomhelst Singapore Airlines ett av de bolag som är allra svårast att boka awards på ändå).
 
Har bokat en 2-4-1 inför nästa vinter. Två veckor i Costa Rica, har länge varit på vår bucket-list, nu blir det verklighet.

Någon som varit i Costa Rica och har tips på hur man tar sig runt? Vill undvika hyrbil om möjligt.

110.000 p och 3300 kr/p för I klass (business) CPH-LHR-YYZ-SJO -- SJO-YYZ-CPH. Ville helst ha SJO-LAX-ZRH-CPH med Swiss hem men trots att United visade dessa så kunde inte Tallinn hitta dem. Så det blev AC's dreamliner både dit och hem, inte dumt alls.

I höst har vi också en AGH-ARN-ORD-ARN-AGH för ytterligare en voucher. Det blir två veckors biltur runt sjöarna just när höstlöven börjar färgas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen