Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom ihåg att kolla andra närliggande flygplatser också - I new york kolla både EWR och jfk. I Los Angeles kolla alla i området, lax, bur, ont, sna tex. Det kan finnas flyg via något och sedan ett kort byte där. Tex har jag flera gånger hittat arn-fra-den-bur även när jag varit låst till väldigt specifika datum.
Här kan man med fördel använda exempelvis NYC för flygplatser i New York. Där får man med EWR, JFK, LGA och kanske något mer. Det finns för många stora städer som har flera flygplatser (men dessvärre inte för alla). Exempelvis LON för London, STO för Stockholm, TYO för Tokyo, WAS för Washington, YTO för Toronto osv.

Edit: Jag hittade denna lista från Flyertalk med städer som har koder där flera flygplatser ingår: https://www.flyertalk.com/forum/travelbuzz/291663-metro-airport-codes.html?referrerid=3322
 
Last edited:

Cattis

Medlem
Hejsan! Jag är helt ny här och har inte samma nivå på mitt resande som dom flesta här verkar ha. Men,vilket fantastiskt forum,här finns massor av tips och kunskap att hämta. :) Jag har försökt läsa på i den här tråden,men hoppas att det är ok att ställa några frågor. Vi (4 vuxna)har två vouchrar och tänker boka nästa jul till Thailand. Stockholm- Bangkok,vad blir bäst,att boka via SAS eller Star Alliance (Thai) för att få bästa möjliga utdelning på vouchern?/ Mvh Chatarina
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hejsan! Jag är helt ny här och har inte samma nivå på mitt resande som dom flesta här verkar ha. Men,vilket fantastiskt forum,här finns massor av tips och kunskap att hämta. :) Jag har försökt läsa på i den här tråden,men hoppas att det är ok att ställa några frågor. Vi (4 vuxna)har två vouchrar och tänker boka nästa jul till Thailand. Stockholm- Bangkok,vad blir bäst,att boka via SAS eller Star Alliance (Thai) för att få få bästa möjliga utdelning på vouchern?/ Mvh Chatarina
Sas flyger inte direkt till Thailand och att hitta 4 platser över jul lär inte vara möjligt. Då återstår andra star alliance bolag och jag skulle råda er att boka så fort platser dyker upp och var beredda på att kanske åka 2 olika flighter, inte alltid det släpps 4 biljetter på samma flight.
 

Cattis

Medlem
Tack @palmen ,@Agö för era svar.:) Vår förhoppning är ju att kunna hitta en högre klass än ekonomi,har också läst på flera ställen i den här tråden att det inte lönar sig att ta ekonomiklass när man ska nyttja vouchern.
 

palmen

Moderator
Tack @palmen ,@Agö för era svar.:) Vår förhoppning är ju att kunna hitta en högre klass än ekonomi,har också läst på flera ställen i den här tråden att det inte lönar sig att ta ekonomiklass när man ska nyttja vouchern.
Det är generellt dåligt värde att flyga ekonomi med poäng, men det finns undantag, tex väldigt nära inpå avgång och inrikes Sverige som kan vara hutlöst dyrt ibland.

Tycker ni ska sikta på minst business, har ni poäng kör på det och unna er något speciellt för nästa jul/nyår
 

Buffy

Medlem
Hejsan! Jag är helt ny här och har inte samma nivå på mitt resande som dom flesta här verkar ha. Men,vilket fantastiskt forum,här finns massor av tips och kunskap att hämta. :) Jag har försökt läsa på i den här tråden,men hoppas att det är ok att ställa några frågor. Vi (4 vuxna)har två vouchrar och tänker boka nästa jul till Thailand. Stockholm- Bangkok,vad blir bäst,att boka via SAS eller Star Alliance (Thai) för att få bästa möjliga utdelning på vouchern?/ Mvh Chatarina
Thai släpper bara 2 business biljetter i taget men det går absolut att få tag i 4 om man är ute i tid och är villig att ha is i magen. Sthlm - Bangkok direkt går men kan vara svårt, annars finns många avgångar från Europa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen