SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bnr, 2 Januari 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det Star Alliance så går det inte att namnändra alls. Är det SAS så bör de kunna göra det, men de kan lika gärna vägra eftersom det är en 2-4-1

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Namnändring går bara om det är sas award. Awards går att avboka till dagen innan avresa, det ska gå att göra via vanliga supporten, men de är inte alltid skarpaste knivarna i lådan så vet inte om jag vågat lita på det.

3. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och om du bokat enbart sas flyg med din 2-4-1 voucher så är det Tallinn bara som kan ändra namn. Var iaf så för mig när jag gjorde det tidigare i år.

4. charlesswe

charlesswe Medlem

Visst behåller man sina vouchers om man väljer att avsluta AMEX-kortet?

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja

6. Miss.Krantz

Miss.Krantz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är rena SAS flyg CPH-ORD
    Menar du vanliga supporten/guldsupporten fast jag bokat via Talinn? Det är SAS flyg så namnändring är inga problem i vanliga fall. Vet du om det skulle gå att avboka biljetten helt också via denna support. Låt säga att vi måste avboka på juldagen när supporten har öppet men inte tallinn.

7. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver friska upp minnet. Kunde man avboka en redan bokat award med amex-voucher på vanliga 0770-727 727 numret under en helg?

8. Gus

Gus Medlem

Tre frågor..

1. Nu fyller dottern snart två år :oops:. Således måste det ju finnas 3 lediga vuxenplatser för att min fru, jag och vår dotter ska kunna resa på en bonusresa i business. Jag kollade lite snabbt olika linjer med SAS till USA och Asien och det verkar vara väldigt sällsynt med 3 släppta platser. Vad är er uppfattning? Släpps det extremt sällan 3 platser i business? Några linjer som släpps mer frekvent?

2. Hur är det med andra bolag inom star Alliance, 3 platser? Jag kollade lite på Turkish Airlines (med hjälp av United.com) till Seychellerna och det såg ut att finnas 3 platser ganska ofta.

3. När man köper en biljett för en 3-åring för pengar så kostar det ju ca 90% av vuxenpriset. Hur är det med skatter för en 3-åring på en bonusresa? Betalar man lika mycket som för en vuxen? Poängpriset är ju tyvärr det samma.

9. Martin Johansson

Martin Johansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du ska kunna avboka en hel bokning via hemsidan när det gäller en bokning som enbart innehåller SAS-flyg. Ska du bara plocka bort en resenär ur bokningen måste du ringa. Oklart om vanliga supporten kan/får/vet hur, ring och fråga.

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det släpps faktiskt mer än två platser på rätt många flygningar, bland annat New York, Chicago, Hong Kong, Shanghai och Los Angeles. Däremot släpps bonusplatserna ganska sporadiskt och ofta närmare inpå avgång, vilket gör det svårt att planera i förväg.

Turkish Airlines, SWISS och Singapore Airlines släpper fler än 4 platser långt i förväg. Däremot händer det ofta att Lufthansa och United släpper fler än fyra platser i Business, dock närmare inpå avgång.
    Man betalar fullpris på skatter och bränsletillägg, detsamma som vuxenpriset. Det enda undantaget jag kan se är UK APD för flygningar med utgångspunkt i Storbritannien, dock gäller det bara för Economy Class där barn slipper betala APD.

Gus gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!