SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bnr, 2 Januari 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Rasmus_1

Rasmus_1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vågar inte säga något säkert i just detta fall men jag har i efterhand lagt till infants till en bonusbiljett på flygplatsen genom att helt enkelt köpa en revenuebiljett med 90% rabatt.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle jag inte rekommendera för en lite mer komplicerad bokning som denna.

3. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökt göra samma sak men fick nej, iom att det är *A-award måste du boka av och hoppas platserna kommer tillbaka, hade det endast varit SAS award hade det gått, den info jag fick för ca 1 år sedan

4. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Inte direkt relaterat till 2-4-1 men en detalj, så jag skapar inte en ny tråd.

Tänkte boka 2-4-1 till dotter och moder från mitt konto. Så långt inget konstigt, har gjort detta förr. Vill dock även boka en tredje biljett till min far i samma bokning, för faderns Eb-poäng. Någon som vet om/hur det funkar? Dvs jag ringer upp Tallinn och vill boka tre stolar (platser finns) där två betalas med 2-4-1 från mitt konto och en betalas från min fars konto (som uppenbart inte är på telefon, då det är jag som ringer). Någon som testat att boka till någon annan med dennes poäng och lyckats/misslyckas? Erfarenheter mottages gärna.

Btw. Köade 1h till Tallinn-numret utan att komma fram. Jag behöver överföra lite slattar av poäng till min fars konto. Därav intresset att veta innan jag plöjer igenom telefonkön för att boka.

5. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag har bokat åt mig från mitt konto och åt en annan person från hans konto. Värt att notera är att det då blir två olika bokningar. Då är det inga som helst problem, se till att ha eb-nr och säkerhetskoden tillgängligt. Eftersom du bokar via Tallinn så gissar jag att din far också har en 2-4-1?

Kris gillar detta.
  6. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Tack! Då skall jag bara se till att ha säkerhetskod färskt i minnet. Som jag minns det har den inte behövts tidigare när jag bokat 2-4-1 från mitt eget konto. Dock känns det ju logiskt att den skulle behövas...

Ville boka alla tre stolar samtidigt, därav Tallinn även om tredje är utan 2-4-1. Mest för att undvika att tillgänglighet ändras. Dvs vill säkerställa alla tre på en gång.

7. nollbit

nollbit Medlem

Varför? Bonusresor går ju att avboka utan kostnad, så det är ju riskfritt att boka dem separat. Tänker framförallt på om Tallin skulle vägra boka om det är inte 2-4-1 exempelvis.

8. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Touche! En aspekt är att jag vill fixa allt på ett bräde och minimera antalet samtal till Tallinn. Men visst, du har självfallet en poäng där.

9. MartinH

MartinH Medlem

Jag ringde Tallinn av gammal vana när jag skulle boka en resa utan AMEX voucher häromsistens... Agenten sa att jag egentligen skulle ringt vanliga Eurobonuslinjen, men att det var ok att fortsätta när jag ändå hade dem i luren.

10. JNH

JNH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad behöver man ha tillgängligt när en ringer Tallinn? Eb-nummer och lämpliga personuppgifter. Men vad/vart är denna ”säkerhetskod”?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!