Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Vet inte om detta diskuterats tidigare (hittar inget på första inlägget om detta) men jag lyckades boka en dubbel open jaw idag. Nekades i det första samtalet men gick bra hos agent nr 2.

Stockholm-Frankfurt-Seoul-Sydney-Auckland
Brisbane-Singapore-Bangkok-München

Fanns varken tillgänglighet på NZ-Brisbane eller på München-Stockholm så får köpa 2 separata enkelbiljetter men ska bli trevligt att testa både Asiana och Thai First men också Singapore Business i A350
Det har inte varit tillåtet förut. Tror du haft tur med agenten som inte brytt sig om denna regel, onekligen inget i systemet dom blockar detta.
 
Vet inte om detta diskuterats tidigare (hittar inget på första inlägget om detta) men jag lyckades boka en dubbel open jaw idag. Nekades i det första samtalet men gick bra hos agent nr 2.

Stockholm-Frankfurt-Seoul-Sydney-Auckland
Brisbane-Singapore-Bangkok-München

Fanns varken tillgänglighet på NZ-Brisbane eller på München-Stockholm så får köpa 2 separata enkelbiljetter men ska bli trevligt att testa både Asiana och Thai First men också Singapore Business i A350
Kunde du alltså boka biz i SQ med Amex 2-4-1 dvs Eurobonus points? Fick för mig det inte går, eller gäller det bara A380 och 777-300ER?
 

Impendill

Medlem
En helt ny värld som öppnas för mig. Missuppfattat totalt, kanske blandat ihop med att man inte får uppgradera...
men de syns inte på uniteds tool va? Så man får ringa Talinn på vinst och förlust? Eller skapa konto på Krisflyer och då kan man se availability?

Elle ana tools.

Förr var det väl så att det inte gick att boka business på de typerna du skrev.

Numera går det men är svårt att hitta tillgänglighet
 

Niclas Nygren

Ny medlem
Hjälp!!

Min son är inte med på min bokning.

Jag har en 2-4-1 bokning i business oslo-london SAS, london-addis ET, addis zanzibar ET.
Retur zanzibar-addis ET, addis-istanbul TK, istanbul-oslo TK.

Det är jag,sambon och sonen på 4 månader som ska resa.
MEN.
Bokningen i Tallin har glömt att lägga in vår son i bokningen. Det står bara mig och sambon. Jag såg inte det på en gång, utan var nöjd med att tiderna stämde. Nu har det gått 21 dagar sedan jag bokade. Jag pratade med SAS igår som hade gjort en liten ändring i bokningen, men dom kude inte lägga till sonen. Dom hänvisade mig till Tallin.
Så jag ringde Tallin.
Dom säger att jag antagligen aldrig uppgett att sonen ska med, och att det inte går att lägga till i efterhand. Jag måste i så fall avboka resan, och boka en ny. Men då försvinner såklart bonusplatserna i business och går tillbaka till regular seats, så de kan jag inte få igen. Bara platser i vanlig economy.

Vad kan jag göra? Jag var säker på att jag gav sonens info vid bokningen, men blir osäker när dom säger att jag inte gjort det.
Han flyger ju gratis på vårat knä, så det är ingen ändring i platser eller så.
Ska jag ringa Tallin igen och hoppas få en bättre/duktigare representant? Eller ringa SAS, Ethipoian och Turkish o för att försöka lägga till sonen på respektive flygning på bokningen?

Tar det alltid minst 30-50 minuter i kö till Tallin förresten?

Hoppas inte höstens största äventyr måste ställas in... :(

Tack på förhand.
 

agehall

Medlem
Trist läge. Jag kan inget om reglerna för infant och *A awards, så jag låter det vara osagt om det borde gå att lägga till en infant eller inte. Många regler är dock striktare när det gäller *A-awards än om man bara flyger SAS, så det är fullt möjligt att kundtjänst har rätt.

Dom säger att jag antagligen aldrig uppgett att sonen ska med, och att det inte går att lägga till i efterhand. Jag måste i så fall avboka resan, och boka en ny. Men då försvinner såklart bonusplatserna i business och går tillbaka till regular seats, så de kan jag inte få igen. Bara platser i vanlig economy.
Det är inte självklart att platserna försvinner men det är inte heller självklart att de kommer tillbaka. Och även om de kommer tillbaka behöver det inte ske direkt.

Eller ringa SAS, Ethipoian och Turkish o för att försöka lägga till sonen på respektive flygning på bokningen?
Det går inte - det är SAS som ställt ut biljetten och har ansvaret för det, så att ringa de andra bolagen kommer i bästa fall att inte göra någonting alls och i värsta fall sabotera hela bokningen.

Tar det alltid minst 30-50 minuter i kö till Tallin förresten?
Inte alltid men senaste tiden har det varit onormalt långa köer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen