Hjälp!!
Min son är inte med på min bokning.
Jag har en 2-4-1 bokning i business oslo-london SAS, london-addis ET, addis zanzibar ET.
Retur zanzibar-addis ET, addis-istanbul TK, istanbul-oslo TK.
Det är jag,sambon och sonen på 4 månader som ska resa.
MEN.
Bokningen i Tallin har glömt att lägga in vår son i bokningen. Det står bara mig och sambon. Jag såg inte det på en gång, utan var nöjd med att tiderna stämde. Nu har det gått 21 dagar sedan jag bokade. Jag pratade med SAS igår som hade gjort en liten ändring i bokningen, men dom kude inte lägga till sonen. Dom hänvisade mig till Tallin.
Så jag ringde Tallin.
Dom säger att jag antagligen aldrig uppgett att sonen ska med, och att det inte går att lägga till i efterhand. Jag måste i så fall avboka resan, och boka en ny. Men då försvinner såklart bonusplatserna i business och går tillbaka till regular seats, så de kan jag inte få igen. Bara platser i vanlig economy.
Vad kan jag göra? Jag var säker på att jag gav sonens info vid bokningen, men blir osäker när dom säger att jag inte gjort det.
Han flyger ju gratis på vårat knä, så det är ingen ändring i platser eller så.
Ska jag ringa Tallin igen och hoppas få en bättre/duktigare representant? Eller ringa SAS, Ethipoian och Turkish o för att försöka lägga till sonen på respektive flygning på bokningen?
Tar det alltid minst 30-50 minuter i kö till Tallin förresten?
Hoppas inte höstens största äventyr måste ställas in...
Tack på förhand.