Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Vill du ha roliga routings med två vouchers så är det nog bättre att göra två t/r-bokningar istället där bokning ett är Europa-Asien och bokning två är Asien-NZ (tyvärr kostar det 240k poäng istället för 216k). En ytterligare fördel blir ju att det då går att göra stopovers i Asien.
Man kan göra två open jaw med två bonusresor (Europa-Asien + Asien-Oceanien). Jag tror att det är fortfarande samma kostnad som två bonusresor om båda änderna är i samma zon.

T ex
Biljett 1:
Stockholm-xxx-Singapore // Bangkok-yyy-Stockholm

Biljett 2:
Singapore-Sydney-Bangkok
 

Dr. Miles

Expert

daKnight

Medlem
Kan vara lite ot. Men frågan har med Amex att göra och jag har fått min 4-2-1 voucher.
Såklart så blev jag glad när det damp ner ett EBG i brevlådan men får inte riktigt ihop det, se min EB profil.

Mina_EuroBonus-sidor_-_SAS.png


Någon som varit med om liknande?
 
  • Gilla
Reactions: WAR

AnHu

Medlem
Giltighetstid ?
Om min 4-2-1 voucher gäller för 2016 kan då boka en resa som sträcker sig från Dec - 16 till Jan - 17 ?
 

AnHu

Medlem
Tackar för det snabba svaret. Funderar på att snickra ihop en vinterresa med 2 voucher till USA / Hawaii.
Undrar varifrån man får sådana tokiga idèr :):):)

Från det ene till det andra, så svarade jag härom dagen på en e-enkät på SAS.se.
SAS frågade bl.a. om vad dom kunde göra bättre? Min kommentar : Sluta fuldebitera YZ på aword till asien !!!
Som tack för hjälpen deltar man i utlottningen 10k. poäng.
 

AnHu

Medlem
Sorry. skall väl vara YR, för bränsletillägg ??
YZ var några crosshojar för länge sen, som jag konstigt nog lyckades överleva.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen