Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Patrick

Medlem
Ett tips: om man ser att det ligger en voucher man kan använda då man bokar via sas.se som kanske inte ska vara där eftersom man redan nyttjat alla sina vouchers... så ska man illa kvickt boka med den!

Eftersom så fort den "riktiga" vouchern kommer så förvinner den där vouchern som inte skulle ha varit där... Ouch. :D
 

miramax

Medlem
Idag när jag skulle boka en t/r first till New York med Eurobonuspoäng och AMEX-Voucher händet något skumt och irriterande. Sista leget mellan ARN och UME syns på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS som en ensam bonusplats och även på united.com för hela resvägen från EWR till UME. Dock kan inte tallin boka den flighten. Vad kan detta bero på? Som det blev nu kommer jag behöva övernatta på arlanda på hemvägen vilket känns en aning segt.
 

The Sage

Medlem
Osäker om det är bästa tråden, men...tänker utnyttja min första 2-4-1 nästa år och tar gärna lite hjälp. Varit inne på många alternativ, bl.a. Seychellerna men nu lutar det kanske åt något annat, enligt nedan. Kommer inte vara borta mer än en dryg vecka (småtrollen lämnas hos farföräldrarna så kan inte vara borta för länge) så därför får det gärna vara en snabb rutt.

- Solsemester med solbad/snorkling/aktiviteter runt påsken 2017
- Business, från ARN, med max ett byte, helst i Europa så det blir en lång interkontinental flygning
- Gärna med B747/A380 ("tvåvåningsupplevelse")

Har som första tanke haft Thailand med Thai air, vilka rutter är det då som gäller för att uppfylla ovanstående?
Några alternativa resmål och rutter som ni rekommenderar (och där det kan finnas awardplatser)?
 

Mr Carter

Medlem
Idag när jag skulle boka en t/r first till New York med Eurobonuspoäng och AMEX-Voucher händet något skumt och irriterande. Sista leget mellan ARN och UME syns på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS som en ensam bonusplats och även på united.com för hela resvägen från EWR till UME. Dock kan inte tallin boka den flighten. Vad kan detta bero på? Som det blev nu kommer jag behöva övernatta på arlanda på hemvägen vilket känns en aning segt.
Jag skulle boka SDL-ARN-ORD-TPA-ORD-ARN-SDL med Tallin men de ser inga lediga platser på sträckan ARN-SDL (jag är inloggad på SAS hemsida och kan boka SDL-ARN-ORD-ARN-SDL så platsen finns). Lösningen på roblemet blir att jag själv får boka SDL-ARN-ORD-ARN-SDL online på SAS hemisda. Därefter ringer jag Tallin som lägger till ORD-TPA-ORD. Jag får då betala en ombokningsavgift men den fick jag senare tillbaks av SAS efter att ha skrivit till supporten.
 
Osäker om det är bästa tråden, men...tänker utnyttja min första 2-4-1 nästa år och tar gärna lite hjälp. Varit inne på många alternativ, bl.a. Seychellerna men nu lutar det kanske åt något annat, enligt nedan. Kommer inte vara borta mer än en dryg vecka (småtrollen lämnas hos farföräldrarna så kan inte vara borta för länge) så därför får det gärna vara en snabb rutt.

- Solsemester med solbad/snorkling/aktiviteter runt påsken 2017
- Business, från ARN, med max ett byte, helst i Europa så det blir en lång interkontinental flygning
- Gärna med B747/A380 ("tvåvåningsupplevelse")

Har som första tanke haft Thailand med Thai air, vilka rutter är det då som gäller för att uppfylla ovanstående?
Några alternativa resmål och rutter som ni rekommenderar (och där det kan finnas awardplatser)?
Thai med A380 från Paris till Bangkok. Går vid lunchtid och är framme tidig morgon. Har själv bokat den delsträckan i vinter med 2-4-1.
 

The Sage

Medlem
Tack @Anders Östling! En fråga i periferin till detta. Hur gör ni övriga om ni ska på typ sol-och-bad-semester, då behövs ju oftast ytterligare ett flyg från "den stora flygplatsen" i t ex Asien, såsom Bangkok, Hong Kong eller Singapore. Om man har åkt mitt på dagen från Europa och börjat dagen från ARN så har man antagligen varit igång sedan tidigare morgonen och väl framme vid t ex Bangkok så är ju klockan närmare midnatt svensk tid och man börjar vara lite småpömsig. Att hoppa på ett till plan då och gnugga på i två-tre timmar till minst innan man är på hotellet låter väl inte helt optimalt. Så frågan är - är det inte bättre att åka kvällsflyg och sova på väg österut? Samt, hur gör ni övriga med anslutande flyg från t ex Bangkok, tar ni en övernattning och fortsätter nästa dag? (kanske finns det en särskild tråd om detta med dygnsupplägg och reseplanering, inlägget får gärna flyttas isf).
 

Gus

Medlem
Idag fick jag besked om att vouchern är triggad! Den 14 juni gjorde vi (min fru och jag) vårt första köp med kortet och idag exakt en månad senare har vi alltså spenderat 150 000 kr, endast privata inköp. Inte alls så svårt som jag trodde! Jag har i många år känt till Amex-vouchern men aldrig införskaffat kortet eftersom jag trodde inte att man handlade för 150 000 på ett år! :D
 

JohanA

Medlem
Idag fick jag besked om att vouchern är triggad! Den 14 juni gjorde vi (min fru och jag) vårt första köp med kortet och idag exakt en månad senare har vi alltså spenderat 150 000 kr, endast privata inköp. Inte alls så svårt som jag trodde! Jag har i många år känt till Amex-vouchern men aldrig införskaffat kortet eftersom jag trodde inte att man handlade för 150 000 på ett år! :D
Vibbar av lyxfällan... oavsett inkomst, förmögenhet eller spendering så känns det osunt att inte veta hur mycket man spenderar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen