SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 1 Januari 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. frankw

frankw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag misstänkte. Tack för klargörande.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Informationen finns i första inlägg i tråden. Vårt mål är att första posten ska vara uppdaterad med så mycket väsentlig info som möjligt.
    Hoppas du hittar en bra resa åt dina föräldrar.

3. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fanns det möjlighet att som EBG boka genom Tallinn på kvällstid på något vis?
    Vill minnas att jag läst det någonstans!

4. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ringt efter stängningsdags på vanliga 727727-numret och då kunnat boka, som EBG.

henke12 gillar detta.
  5. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom mycket riktigt till Tallinn men hon hade inga "skills" att boka Amex som hon sa :(
    och hennes kollega som kunde hade nyss gått hem!

6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svårt med HUACA om det bara är en som jobbar :p

7. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    haha! Ja, då får man ligga i :)
    ringer imorrnbitti istället!

Öppnar de 08.00?

8. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mjo.. till västra är det bra mkt svårare än östra på sommaren.
    TIll östkusten brukar det finnas bra med platser. Ett tips (som iaf gällde förra året) var att Lufthansa och Swiss brukar öppna upp många award-platser en ~3 månader innan. Tex när jag satt o sökte förra året (i mars/april) för att åka i juli/aug till EWR/BOS fanns dte med lufthansa i princip varje dag 4 st awardplatser att boka till Boston, och ofta till DC.. nu är det inte Los Angeles eller San Diego men iaf. Tar man sig över dit kan man alltid lösa resten sen.

9. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok har läst OP och SAS eget regelverk så grundligt ett man med mitt begränsade uppmärksamhets spann kan göra och har följande spörsmål.
    Jag har fler vouchers än poäng och funderar därför att boka två oneways till NZ med min smultronblomma för att kunna göra maximalt kreativ routing dvs tot 16 segment.
    Är 8 segment regeln tillämplig även på one way?

10. Thornado

Thornado Medlem

Såvitt jag kan förstå, så ja, du kan ha 8 segment även på en one way (men eventuellt kan det krävas HUACA).
    DOCK så är det stora problemet att du får ha max ett byte i en tredje zon, så det minskar avsevärt mängden roliga routings som du kan göra mellan Europa och NZ. Du kan alltså ha ett gäng byten i Europa (föga exalterande) samt i Oceanien (inte så oerhört kul heller), men bara ett byte i Asien (där det finns större möjlighet till intressanta flygningar.
    Vill du ha roliga routings med två vouchers så är det nog bättre att göra två t/r-bokningar istället där bokning ett är Europa-Asien och bokning två är Asien-NZ (tyvärr kostar det 240k poäng istället för 216k). En ytterligare fördel blir ju att det då går att göra stopovers i Asien.

Glenn E, Dr. Miles, The Sage och 1 annan gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!