SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 1 Januari 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mkt bra med nya helgöppettiderna.. Ringde o bokade en 2-4-1 i söndags. Kom fram efter 20 sekunder..

Gus och jumbooze gillar detta.
  2. MajaKlara

MajaKlara Medlem

Fråga: finns det öht någon möjlighet att boka bonusresa med 2-4-1 över jul- och nyår? Funderar på om det skulle vara möjligt använda vouchern för resa över nästa jullov...

3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du får en voucher 2016 så gäller den ju resten av 2016 och hela 2017.
    Det som står på vouchern från AmEx är "Bokning av utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid."
    Ska inte vara något problem.

palmen gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. I år var första gången på 5 år som vi var hemma över jul/nyår eftersom vi valde att ta semester efter helgerna istället. Tidigare år har vi dock alltid lyckats hitta platser med 2-4-1-vouchers över helgerna.

jerixon gillar detta.
  5. Ghoose

Ghoose Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, bara för att vara helt säker innan jag inger och bokar så är väl inte följande routing OK:

GOT-FRA-ICN-SIN-HKG
    Destination
    HKG-BKK-MUC-GOT

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är ett ganska långt stop i ICN om man skall ha en direktflight till HKG och då känns det roligare att flyga några extra vändor för samma resultat i tidsplanen ;)

Men om jag förstått det rätt så tillhör ju HKG till FarEast och det innebär: Europa-FarEast-SouthEast-FarEast på utresan...

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt, det blir fel med zonerna. GOT-FRA-SIN-ICN-HKG skulle vara tillåtet.

7. Jag tror inte att utresan är giltig routing.

8. Ghoose

Ghoose Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att SAS agenterna inte är som gamla USDM... Då hade det säkert gått efter några HUACA ;)

9. Morgan

Morgan Medlem

Säkert frågats förrut men hittar inte: kan jag skicka iväg mina föräldrar på en 2-4-1 eller måste eb-medlemmen vara med som för British Airways?

10. Resenärer kan vara vem som helst (EuroBonusmedlemmen behöver inte att resa med) men poängen måste dras från Amex 2-4-1 voucher innehavarens SAS EuroBonus konto.

palmen, The Sage och Morgan gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!