Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

troligt

Medlem
Ringde nu igen och fick prata med samma person (!) som mindes mig sedan tidigare, och hon kunde absolut inte lösa det på något vis. Bad henne även att prova att byta första segmentet från Lufthansa till SAS enligt @Dr. Miles rekomendation, men det gjorde enligt henne ingen skillnad alls.

Bad att få prata med någon annan eller alt. om hon kunde ringa någon och kolla en extra gång, men gick inte heller.

Provar igen imorgon och hoppas att få prata med någon annan.

Fick prata med en ny, mycket hjälpsam person idag från Tallin - men även hon gick bet. Hon sade att dom haft stora bekymmer med Married Segments inom just Air China, och risken är att det 3:e segmentet faller bort helt och inte går att boka tillbaka om hon avbokar det 2:a segmentet. Dom har tidigare provat att ringa Air Chinas egna personal och ibland har det fungerat, men det har också hänt att det skapat problem som de haft svårt att lösa.

Jag inväntar någon dag till och hoppas det dyker upp platstillgång mellan PEK-AKL så att jag törs avboka det 3:e segmentet, i dagsläget finns det att köpa 2 business säten, men jag ser inga award säten.

Är det väldigt ovanligt att bolag (ex. Air China) släpper fler Award säten närmare inpå en avgång (6 jan för det flyget), eller tror ni det är rätt kört?
 

Gus

Medlem
Om man flyger med Ethiopian flight 725, som har uppehåll i Wien på vägen mellan Arlanda och ADD, räknas det som en eller två flighter enligt Tallinn?
 

Gus

Medlem
Skulle denna routing vara okej för Tallinn tror ni? Kapstaden är destination.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vi stannar mindre än 24 h i Gaborone (Botswana) på vägen dit.

På vägen hem stannar vi mindre än 24 h i Windhoek (Namibia) och några timmar i Addis Ababa (Etiopien).

Om denna routing skulle vara godkänd så får jag 4 nya länder till samlingen! :) Och alla städerna ska vara malariafria om säkra om jag förstått rätt?! Tankar och tips? Flygningarna är i business class och de långa benen är med Ethiopian, jag har hört både si och så om dem. :rolleyes: (de är okej i business men absolut ej okej i ekonomi?)
 

Dr. Miles

Expert
Skulle denna routing vara okej för Tallinn tror ni? Kapstaden är destination.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vi stannar mindre än 24 h i Gaborone (Botswana) på vägen dit.

På vägen hem stannar vi mindre än 24 h i Windhoek (Namibia) och några timmar i Addis Ababa (Etiopien).

Om denna routing skulle vara godkänd så får jag 4 nya länder till samlingen! :) Och alla städerna ska vara malariafria om säkra om jag förstått rätt?! Tankar och tips? Flygningarna är i business class och de långa benen är med Ethiopian, jag har hört både si och så om dem. :rolleyes: (de är okej i business men absolut ej okej i ekonomi?)
Jag tror att de routingarna är giltiga.

För din information, det finns direktflyg mellan Windhoek och Kapstaden med South African Airways, ifall du inte vill flyga via Johannesburg.
Om det går att ansluta med Ethiopian Airlines flight inom 24 timmar eller inte har jag inte kollat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Någon som vet om Tallinn har öppet idag? De säger inget om att det är stängt. Men nu har det varit pausmusik i 25 minuter. o_O Jag har inte ringt de så många gånger men man brukar få kontakt snabbt tycker jag.
 

flonken

Medlem
Jag har detta meddelande hos Amex nu:

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 0 kronor du behöver handla för ytterligare 150000 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.


Är det inte bryt vid midnatt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen