Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Meazza

Medlem
Apropå den diskussion tidigare i tråden som varit om vouchers giltighetstid:

Pratade med Tallinn idag om när mina vouchers går ut:
#1. Expiry 31 dec -16 (och måste resa dessförinnan). Denna voucher fick jag under loppet av 2015.
#2. Expiry 6 sep -18. Denna vocher fick jag i september 2016.

Det innebär att det bör ha skett en policyförändring någon gång mellan 2015-16. #1 Voucher stämmer ju med vad de officiella reglerna säger, intjänandeår + nästa. Men voucher #2 tyder på giltighetstid 2 år från utställande.

Om det skulle vara så att Tallinn "tolkar reglerna fel = 2 år", så skulle de inte sagt 31 dec -16 till mig för #1, utan lagt på +2år från utställandedatum. Så jag tror nog på att giltighetstiden är ändrad till det positiva.

(Ursäkta om detta kanske redan reddes ut tidigare i tråden och jag missat det)
Jag har fått ungefär samma besked.

Vocuher #1 erhölls i maj 2016 och gäller 2016 och hela 2017 (används i mars 2017).
Voucher #2 erhölls 24 september 2016 och gäller då ända fram till 24 september 2018.

Vilket jag tror tyder på att den första vouchern man erhåller fortfarande gäller under samma år samt hela nästa, medan den andra gäller i exakt 2 år från datumet man får den.
Diskussionstråd finns: :)

Förändrad giltighetstid på Amex 2-4-1 voucher? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Dr. Miles

Expert
Nu dök Lufthansa First upp som tillgänglig (som jag hade hoppats) för segmentet Fra-Pek (avgångs-ankomsttider fungerar med god marginal) - men Tallin kan inte ändra det segmentet utan att också tappa per automatik nästa segmentet mellan Pek-Auk!

Där finns inga säten kvar alls och enligt Tallin så kan dom säten jag avbokar (pek-auk) för någon sekund försvinna helt och inte dyka upp för dem, och då förstöra hela resan.
Det där låter som Marries segments problem.
Prova att ändra första sträckans flyg från Lufthansa till SAS.

Hoppas att det löser sig.
 
Hur letar jag bäst efter 2-4-1 resa?
Har testat att leta via sas.se, men hittar inta mycket...
Finns där andra sätt att kolla efter 2-4-1 resor?

Får be om ursäkt om det er dumme frågar, men det är min första voucher.
 

palmen

Moderator
Hur letar jag bäst efter 2-4-1 resa?
Har testat att leta via sas.se, men hittar inta mycket...
Finns där andra sätt att kolla efter 2-4-1 resor?

Får be om ursäkt om det er dumme frågar, men det är min första voucher.
Börja med att läsa första inlägget i denna tråd. Tillgänglighet söks lättast på Uniteds sida. Finns en tråd på forumet hur man söker där (är på mobilen så lite svårt att länka nu)
 

emj84

Medlem
Hur letar jag bäst efter 2-4-1 resa?
Har testat att leta via sas.se, men hittar inta mycket...
Finns där andra sätt att kolla efter 2-4-1 resor?

Får be om ursäkt om det er dumme frågar, men det är min första voucher.
Läs första inlägget i denna tråd, all info finns där


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen