Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Tjena,
Har en bonusresa inplanerad med min sambo.
Rutten är följande:

CPH - MUC
MUC - JFK
JFK - SAL
SAL - BZE

Samma på vägen tillbaka. Datumen är den 4:e november för utresan och den 12:e för hemvägen. För detta ska de ha 4012 kr per person i enbart skatter och avgifter. Tycker det låter helt orimligt med tanke på att en ekonomiresa går på enbart 6 700 för samma datum.

1. Är priset rimligt?
2. Kan jag göra om rutten på något vis för att få ner kostnaderna?

/Timpan
Har ingen aning om var SAL och BZE ligger så svårt att uttala sig. För en tur och retur brukar skatter och avgifter ligga på ca 3-4000 kronor så det verkar inte direkt konstigt med dessa priser om det nu är tur och retur du bokat. Är det en enkelresa så är det dock för mycket.
 

JohnnyWilde

Medlem
Ooohh intressant, vi ska till bangkok för att plockas upp och köras till mae phim så det blir lite meckigt att landa på phuket. Men jag inser, efter alla bra svar, att jag borde leta efter resor att köpa och istället spara mina poäng. Låter grymt trevligt med en långweekend i first!

Så nu tänker jag såhär, jag avbokar inte bonusresan nu men letar varje dag efter billiga resor sthlm-bangkok (motsvarande den @JohnnyWilde tipsade om här). Hittar jag en till priser runt 15 tkr så bokar jag av bonusresan... rimligt eller dumt?
På 30 sekunder hittade jag Emirates för under 15 till Bangkok så spar du poängen.
 

Nikolas

Medlem
Har ingen aning om var SAL och BZE ligger så svårt att uttala sig. För en tur och retur brukar skatter och avgifter ligga på ca 3-4000 kronor så det verkar inte direkt konstigt med dessa priser om det nu är tur och retur du bokat. Är det en enkelresa så är det dock för mycket.

Kan det vara rätt?? SAL= El Salvador och BZE= Belize City
 

eggmackan

Medlem
Hallå. Jag fick precis min andra 4-2-1 igår. Min första boka jag med SAS till Washington nu i nov. Men den andra vill jag uppleva lite mera tid i luften med. När ni söker bonus resor använder ni då multicity funktion eller bara A-B? Är ny på detta å försöker hitta allt i forum. Men ibland hittar man bara inte det man letar efter
 

Glenn E

Medlem
Hallå. Jag fick precis min andra 4-2-1 igår. Min första boka jag med SAS till Washington nu i nov. Men den andra vill jag uppleva lite mera tid i luften med. När ni söker bonus resor använder ni då multicity funktion eller bara A-B? Är ny på detta å försöker hitta allt i forum. Men ibland hittar man bara inte det man letar efter
emoji4.png

Välkommen hit @eggmackan

Kolla denna tråden
http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/

Och denna
[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen