SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 1 Januari 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vouchern får anses vara personlig eftersom det är dina EuroBonus-poäng som måste användas. Att du inte behöver vara den som reser är en annan femma. Däremot är det så som @palmen redan påpekat, inte tillåtet att sälja bonusresor vilket skulle kunna innebära problem för dig om det upptäcks. Dessutom är det, som @Gummaron påpekat, inte möjligt att överföra mer än 100k eurobonuspoäng till dig per år. Sammantaget gör det att ditt upplägg blir svårt.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Försäljning, byten, bortskänkes... Allt sådant ska avhandlas i marknadsplatsen och inte i detta delforum.
    Försäljning av EuroBonus-poäng eller vouchers är under inga omständigheter tillåtna

//Moderator

MrDollar och agehall gillar detta.
  3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det 24h innan som man måste göra ändringar/avbokningar eller är det end of business (17:00) dagen innan?
    Har hört olika från olika agenter i Tallinn nämligen.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl svårt att göra ändringar om avdelningen är stängd. Bara Tallinn som kan göra dessa ändringar, även om man hamnar där på kvällar / nätter så är det inte säkert att de kan göra ändringen

5. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låt mig försöka konkretisera. Det är inte riktigt svar på frågan nämligen.

Om jag i min nuvarande bokning har avgång (första flighten) 2016-10-02 08:30, kan jag eller kan jag inte ändra/avboka om jag ringer 2016-10-01 09:00 (när Tallinn öppnar)?

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om du senast får göra ändring 24h innan så antar jag att du inte kan ringa 23,5h innan och göra ändringen.

agehall gillar detta.
  7. bnr gillar detta.
  8. Mynameisstefan

Mynameisstefan Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ooohh intressant, vi ska till bangkok för att plockas upp och köras till mae phim så det blir lite meckigt att landa på phuket. Men jag inser, efter alla bra svar, att jag borde leta efter resor att köpa och istället spara mina poäng. Låter grymt trevligt med en långweekend i first!

Så nu tänker jag såhär, jag avbokar inte bonusresan nu men letar varje dag efter billiga resor sthlm-bangkok (motsvarande den @JohnnyWilde tipsade om här). Hittar jag en till priser runt 15 tkr så bokar jag av bonusresan... rimligt eller dumt?

9. Timpa

Timpa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjena,
    Har en bonusresa inplanerad med min sambo.
    Rutten är följande:

CPH - MUC
    MUC - JFK
    JFK - SAL
    SAL - BZE

Samma på vägen tillbaka. Datumen är den 4:e november för utresan och den 12:e för hemvägen. För detta ska de ha 4012 kr per person i enbart skatter och avgifter. Tycker det låter helt orimligt med tanke på att en ekonomiresa går på enbart 6 700 för samma datum.

1. Är priset rimligt?
    2. Kan jag göra om rutten på något vis för att få ner kostnaderna?

/Timpan

Gus gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter inte helt orimligt iaf.

Flyg mer direkt så kommer flygplatsskatterna att gå ner.

Jag förutsätter att du bokat minst business - annars kastar du både pengar och poäng i sjön.

Dr. Miles och Stefan Söderqvist gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!