Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alf

Medlem
Bokade i förra veckan Arlanda-Phuket i jan i Business class, direkt ner och mellanlandning i Bangkok hem med 3-2-1. Jag och lillgrabben i business class och frugan i economi.
Har ytterligare en kanarieholmarna resa inbokad i november, även den bokad med en 3-2-1.

Har ytterligare en voucher kvar som kommer brinna inne 2016 och inte långt kvar till min andra trigger för 2017. Någon som är intresserad av ett byte? points mot 2016 voucher?

Det var inte snällt mot frugan:D
 

Gummaron

Medlem
Haha, nej, jag vet. Jag kommer få kompensera det på plats känner jag :)
Men förhoppningsvis kanske jag kan få till en uppgradering även för henne. Beror på om någon nappar på mitt erbjudande? 3-2-1 voucher med utgång 2016 mot eb points.
Välkommen hit @Jonasa82

Är du medveten om att du inte kan ge bort en 2-4-1 voucher(har inte hört talas om 3-2-1)?

Vouchern är personlig och kopplad till ditt Eurobonuskonto. Du kan boka resor åt andra men det är fortfarande poängen på ditt konto som dras. Att överföra poäng mellan konton kostar som du säkert vet pengar och du som mottagare får ta emot upp till 100 000 poäng per år.

Med det sagt så "fungerar" fortfarande ditt erbjudande men du kan inte få igenom ett renodlat byte.
 

JohnnyWilde

Medlem
Tack för svar!

Ja vi har faktiskt tänkt att åka så snart som nu i början på november. Nu har jag sökt på uniteds hemsida och hittat en lösning, pratat med Talinn (premiär för det också) och bokat en resa. Känns sådär att spendera 180 000 och 8000 SEK men lärdomen är väl att vara ute mer i god tid och då boka smartare.

Bokningen blev såhär:
Till Bangkok: arlanda - bryssel - bangkok med SAS/Thai den 1 november, med dryga 3 timmar i bryssel. Hoppas på en bra star alliance lounge :)
Retur: Bangkok - arlanda direkt med Thai den 15 november

Som förstagångsanvändare av 2-4-1-voucher känns det OK men jag tar gärna förslag på hur jag ska tänka inför nästa års resa, som jag tänker sker ungefär samma period alternativ i februari...

Tar gärna emot kommentarer kring om det är oeffektivt spenderade poäng, det känns nämligen så..
En snabbsökning på dina datum med 2 vuxna och två barn 1 och 5 år kostade 15636 med Qatar dessutom bra flygtider.
Så avboka blixtsnabbt bonusresan och ta med dig sambon till valfri destination i F istället för en lång lyxweekend när kottarna är hos era föräldrar.

95c05f686889742230d8adc27ea2ae9b.jpg
 

Sequal

Medlem
Finns massor av erfarenheter. Sök lite så kommer du nog att hitta en massa inlägg om det. Tyvärr har du inga bra outs här. Risken är att Thai ändrar plan flera gånger om och även om du bokar om så kan det skita sig där också likaväl som de kan ändra tillbaka equipment på din nuvarande flight.


Tekniskt sett är det en ändring du vill göra, så du borde betala ändringsavgift. Dock skulle jag misstänka att om du har lite tur kan du slippa det om du förklarar problemet.

In God and @agehall we trust!

Bokade om resan via ICN-BKK där det framgick att TG körde med 747 med F. Men givetvis fick jag idag meddelande om att Thai återigen gjort en Equipment change även på denna rutt till 777-3.

Fick däremot ombokningen gratis utan ombokningsavgiften på 150kr den gången. Men blir nog att försöka hitta rutt via HKG där TG både kör A380 samt 747. Tack igen för svar!
 

palmen

Moderator
Haha, nej, jag vet. Jag kommer få kompensera det på plats känner jag :)
Men förhoppningsvis kanske jag kan få till en uppgradering även för henne. Beror på om någon nappar på mitt erbjudande? 3-2-1 voucher med utgång 2016 mot eb points.
Det strider mot Eurobonus medlemsvillkor att "sälja" resor som man bokar för sina eurobonuspoäng om jag kommer ihåg rätt. Sånt skulle jag passa mig för om man inte vill råka ut för otrevligheter.
 

Jonasa82

Ny medlem
Välkommen hit @Jonasa82

Är du medveten om att du inte kan ge bort en 2-4-1 voucher(har inte hört talas om 3-2-1)?

Vouchern är personlig och kopplad till ditt Eurobonuskonto. Du kan boka resor åt andra men det är fortfarande poängen på ditt konto som dras. Att överföra poäng mellan konton kostar som du säkert vet pengar och du som mottagare får ta emot upp till 100 000 poäng per år.

Med det sagt så "fungerar" fortfarande ditt erbjudande men du kan inte få igenom ett renodlat byte.


Hej Gummaron,
Tackar! Ställde faktiskt frågan häromdagen när jag pratade med Amex om ett annat ärende. vouchern är inte personlig, behöver inte va eb medlemmen eller innehavaren av kortet som flyger. Dock är det helt korrekt att den är knuten till mitt eb konto. Så yes, för att det ska funka så måste ju först poäng föras över till mig och sen biljetterna bokas från mitt eb konto. Tycker bara det är synd att en så fin voucher ska behöva brinna inne, hinner inte med några fler privata resor denna höst dessvärre.
 

Jonasa82

Ny medlem
Det strider mot Eurobonus medlemsvillkor att "sälja" resor som man bokar för sina eurobonuspoäng om jag kommer ihåg rätt. Snåt skulle jag passa mig för om man inte vill råka ut för otrevligheter.

Kollade häromdagen med amex. Vouchern är inte personlig. Om någon vill föra över eb poäng till mig är väl inget konstigt det heller?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen