SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Diskussion i 'Kreditkort' startad av w0r1dtrave1er, 3 September 2014.

1. RB7

RB7 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet ej om det är standard men samma procedure för min del när jag ansökte för några månader sen. Fick sms, sen mail om godkännande och sedan flera veckor senare även kortet.

2. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har värvat en bekant som nu undrar lite kring när all shopping ska betalas... har ju tyvärr betalkortet själv...

Ni som har kreditkortet, när får ni fakturan och när ska den betalas? Jag har förutsatt att det följer kalendermånad, men är det så?

3. gastronaut

gastronaut Medlem

Nej, men man kan ändra sitt brytdatum hos kundtjänst. Jag har mitt den 2:a och betalar räkningen den 26:e eller möjligen den 27:e.

ekf gillar detta.
  4. anjak

anjak Medlem

Måste man vara skriven i Sverige för att få ett svenskt Amex? Vad händer om man redan har ett kort och flyttar utomlands?

5. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig hände absolut ingenting under 3 år i utlandet. Betalade såklart allt inom deadline.
    Var under denna tid utvandrad i status hos skatteverket. Hade bara en c/o adress i swe för post.

Allt flör på som vanligt. Notera dock att jag nu bott i sverige i 4 år igen. Så min utflytt är ju inte helt up to date men 11-14 var det no probs

WongHauw och anjak gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du måste vara skriven i Sverige för att få ett svenskt amex. Om du flyttar utomlands har jag förstått att man ska tala om detta för AmEx som då byter ens kort till ett lokalt dito.

Dock görs inga kollar regelbundet av AmEx att du fortsatt bor i Sverige och så länge du betalar dina räkningar i tid är riskerna med att glöma att tala om att du flyttat låg skulle jag tro.

WongHauw, anjak och Mr Basic gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ju vara en fördel att få ett lokalt kort så man slipper valutapåslaget om man ska stanna en längre tid

WongHauw och anjak gillar detta.
  8. fasa21

fasa21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avslutade avtalet i januari och betalade sista fakturan i februari. Någon som känner till vad som gäller vid värvning? Måste det gå 6 månader från att jag har sagt upp avtalet?

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Officiellt ja, men det brukar trilla in poäng även fast det inte ska enligt reglerna.

10. fasa21

fasa21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratade just med kundtjänst och 6 mån regeln gäller dock mycket troligt som du säger.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!