Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

RB7

Medlem
Ansökte om kortet igår men fick info att besked skulle komma per mail/post, vilket jag finner konstigt. Är detta standard? Har Amex Plat sedan tidigare, alltid betalat räkningar i tid. Stabil inkomst osv.

Vet ej om det är standard men samma procedure för min del när jag ansökte för några månader sen. Fick sms, sen mail om godkännande och sedan flera veckor senare även kortet.
 

ekf

Medlem
Jag har värvat en bekant som nu undrar lite kring när all shopping ska betalas... har ju tyvärr betalkortet själv...

Ni som har kreditkortet, när får ni fakturan och när ska den betalas? Jag har förutsatt att det följer kalendermånad, men är det så?
 
Nej, men man kan ändra sitt brytdatum hos kundtjänst. Jag har mitt den 2:a och betalar räkningen den 26:e eller möjligen den 27:e.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

anjak

Medlem
Måste man vara skriven i Sverige för att få ett svenskt Amex? Vad händer om man redan har ett kort och flyttar utomlands?
 

squeezen

Medlem
Måste man vara skriven i Sverige för att få ett svenskt Amex? Vad händer om man redan har ett kort och flyttar utomlands?
För mig hände absolut ingenting under 3 år i utlandet. Betalade såklart allt inom deadline.
Var under denna tid utvandrad i status hos skatteverket. Hade bara en c/o adress i swe för post.

Allt flör på som vanligt. Notera dock att jag nu bott i sverige i 4 år igen. Så min utflytt är ju inte helt up to date men 11-14 var det no probs
 

agehall

Medlem
Du måste vara skriven i Sverige för att få ett svenskt amex. Om du flyttar utomlands har jag förstått att man ska tala om detta för AmEx som då byter ens kort till ett lokalt dito.

Dock görs inga kollar regelbundet av AmEx att du fortsatt bor i Sverige och så länge du betalar dina räkningar i tid är riskerna med att glöma att tala om att du flyttat låg skulle jag tro.
 

fasa21

Medlem
Jag avslutade avtalet i januari och betalade sista fakturan i februari. Någon som känner till vad som gäller vid värvning? Måste det gå 6 månader från att jag har sagt upp avtalet?
 

palmen

Moderator
Jag avslutade avtalet i januari och betalade sista fakturan i februari. Någon som känner till vad som gäller vid värvning? Måste det gå 6 månader från att jag har sagt upp avtalet?
Officiellt ja, men det brukar trilla in poäng även fast det inte ska enligt reglerna.
 
Toppen