Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Migato

Medlem
Hej, ny medlem här :).

Jag stod mellan att skaffa ett SAS AMEX Premium och Elite. Det blev till slut Elite. Har jag missat något med nedanstående uträkning?

  • Beräknad spend : Ca 300k för att trigga 2 st 2-4-1 vouchers och det ger 60k Eurobonuspoäng.
  • Blivit inbjuden till Elite + värva tre personer till premium: 54k Eurobonus
  • Skaffa Eurobonus Mastercard Premium: 10k välkomstbonus
  • Vidare tänkte jag bli inbjuden plus värva tre personer till billhop vilket ger ca 35000kr i transaktioner att betala utan serviceavgiften.

Om jag har räknat rätt så har jag alltså 2 st 2-4-1 vouchers efter 300k spend men enbart tillräckligt med Eurobonuspoäng för en businessclassresa för två personer(124k Eurobonus). Jag har inte räknat med 20k statusgrundande poäng eftersom jag förstått att de inte går att använda för att köpa bonusresor med.

Har jag missat något med min uträkning? Finns det något jag kan göra för att få fler Eurobonuspoäng? Jag kommer troligtvis inte resa i tjänst och ifall jag använder kortet på SAS.se så får jag ju lite högre poängintjäning per spenderad krona. Är det kanske inte värt med Eliten långsiktigt i mitt fall?

Jag ska få mitt Amexkort i posten om några dagar. Behöver jag bli medlem i Eurobonus separat eller sker det per automatik när man ansöker för ett SAS Amex kort?

Uppskattar verkligen den kunskap som finns här i forumet och tackar ödmjukast för all feedback :).
/Migato
 

Peter_West

Medlem
Finns det något jag kan göra för att få fler Eurobonuspoäng? Jag kommer troligtvis inte resa i tjänst och ifall jag använder kortet på SAS.se så får jag ju lite högre poängintjäning per spenderad krona. Är det kanske inte värt med Eliten långsiktigt i mitt fall?

Om du planerar att hyra bil under året så kan du tjäna 10k per gång med denna deal
Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Har jag missat något med min uträkning? Finns det något jag kan göra för att få fler Eurobonuspoäng?

Kanske flyga?
Hela grejen med Eurobonus är ju att det faktiskt är ett frequent-flyer-program. Dvs poäng och status från flygresor. Om man faktiskt inte flyger utan mer ser det som ett sätt att flyga gratis pga kreditkortanvändande så blir det ganska svårt att att få mycket värde och då är nog någon annan form av kreditkortssystem mer användbart skulle jag tro.
 

palmen

Moderator
Hej, ny medlem här :).

Jag stod mellan att skaffa ett SAS AMEX Premium och Elite. Det blev till slut Elite. Har jag missat något med nedanstående uträkning?

  • Beräknad spend : Ca 300k för att trigga 2 st 2-4-1 vouchers och det ger 60k Eurobonuspoäng.
  • Blivit inbjuden till Elite + värva tre personer till premium: 54k Eurobonus
  • Skaffa Eurobonus Mastercard Premium: 10k välkomstbonus
  • Vidare tänkte jag bli inbjuden plus värva tre personer till billhop vilket ger ca 35000kr i transaktioner att betala utan serviceavgiften.
Om jag har räknat rätt så har jag alltså 2 st 2-4-1 vouchers efter 300k spend men enbart tillräckligt med Eurobonuspoäng för en businessclassresa för två personer(124k Eurobonus). Jag har inte räknat med 20k statusgrundande poäng eftersom jag förstått att de inte går att använda för att köpa bonusresor med.

Har jag missat något med min uträkning? Finns det något jag kan göra för att få fler Eurobonuspoäng? Jag kommer troligtvis inte resa i tjänst och ifall jag använder kortet på SAS.se så får jag ju lite högre poängintjäning per spenderad krona. Är det kanske inte värt med Eliten långsiktigt i mitt fall?

Jag ska få mitt Amexkort i posten om några dagar. Behöver jag bli medlem i Eurobonus separat eller sker det per automatik när man ansöker för ett SAS Amex kort?

Uppskattar verkligen den kunskap som finns här i forumet och tackar ödmjukast för all feedback :).
/Migato
Att resa är enkla svaret, eller hyra bil som någon redan påtalat.
Att få poäng till 2 vouchers enbart på spend ned kortet kräver stor omsättning, eventuellt kanske det går att bjuda i fler personer.
I sas shoppingportal finns det ibland bra erbjudanden och bra att ha koll på kickback där när man handlar på nätet.
 

Migato

Medlem

Brukar finnas några gratispoäng att hämta på Eurobonus Online Shopping

Shoppa och tjäna EuroBonus poäng - SAS

T ex drygt 700p för att prova DN gratis i en månad, kring 500p för att prova Viaplay gratis en månad e t c. Glöm inte att säga upp abonnemangen sedan dock :)

Glöm inte den gamla godingen 1500 Eurobonuspoäng gratis, blir ingen jorden runt i F men många bäckar små...

Tackar för tipsen! Finns det någon bra chrome extension som norwegian har för att hitta offers? Hittade denna:
AmEx Offerizer - Chrome Web Store


Att resa är enkla svaret, eller hyra bil som någon redan påtalat.
Att få poäng till 2 vouchers enbart på spend ned kortet kräver stor omsättning, eventuellt kanske det går att bjuda i fler personer.
I sas shoppingportal finns det ibland bra erbjudanden och bra att ha koll på kickback där när man handlar på nätet.

Kanske flyga?
Hela grejen med Eurobonus är ju att det faktiskt är ett frequent-flyer-program. Dvs poäng och status från flygresor. Om man faktiskt inte flyger utan mer ser det som ett sätt att flyga gratis pga kreditkortanvändande så blir det ganska svårt att att få mycket värde och då är nog någon annan form av kreditkortssystem mer användbart skulle jag tro.


Det kommer göras 4-6 resor per år med kortet, hittills har det inte varit SAS som vi åkt med (det har varit olika flygbolag där vi gått efter så lågt pris som möjligt) och som jag förstår det är det bara högre intjäning (30 av 100kr) på sas.se.

Dock läste jag i norska forumet idag att det är tredubbla intjäningen på SAS Mastercard (75 av 100kr) iochmed Sas 1 miljonresorkampanjen.
EDIT: Detta kanske bara gäller norge, hittade inget om det på sas.se
 
Last edited:
Hej Migato och välkommen!
Det gäller för SAS Mastercard i Sverige också, men bara om du har Premium kortet.

Jag har också en rätt begränsad privat flygning, men har inga problem att komma upp i 200-250k Eurobonuspoäng per år. Som sagt många bäckar små och läsning på detta forum. Men det är lätt att spendera mer pengar än man tänkt när bonusjävulen slagit klorna i en! :oops:
 

Migato

Medlem
Hej Migato och välkommen!
Det gäller för SAS Mastercard i Sverige också, men bara om du har Premium kortet.

Jag har också en rätt begränsad privat flygning, men har inga problem att komma upp i 200-250k Eurobonuspoäng per år. Som sagt många bäckar små och läsning på detta forum. Men det är lätt att spendera mer pengar än man tänkt när bonusjävulen slagit klorna i en! :oops:

Tack för svar. Det jag skrev i mitt ursprungliga inlägg var att jag tänkt skaffa både SAS Amex elite och SAS Mastercard Premium (främst för 10k välkomstbonus). Köper jag biljetter med SAS MC Premium får jag nu alltså 75 poäng per 100 kronor men förlorar spenden på AMEXen som är det kortet jag hade tänkt använda för att få upp min spend. Men det kanske det är värt ändå?

Läste i någon gammal BCtråd att SAS MasterCard blir gratis om man är EBG (vilket jag kommer bli med SAS Amex Elite). Gäller det fortfarande? Finns det värvningsbonus för Mastercarden?
 
Toppen