SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Diskussion i 'Kreditkort' startad av w0r1dtrave1er, 3 September 2014.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Mig veterligen räknas det inte som spend, har dock inte testat själv. Det känns dock rent generellt som ett rätt dåligt sätt att bygga spend om det skulle fungera

SmoothOperator gillar detta.
  2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har testat, forex räknas som kontantuttag.

SmoothOperator gillar detta.
  3. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ungefär samma fråga till AMEX och det skulle inte gå om man har petat in större summor på så vis och går över sin gräns. Skulle på något sätt flaggas upp och ditt kort kan frysas om jag förstod henne på kundtjänst rätt.

patteng gillar detta.
  4. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Två förslag att prova:
    1. Betala 45K med kortet, resten på annat sätt.
    2. Betala en del med kortet, betala in motsvarande till Amex (så att skulden nollställs), betala resten i en ny betalning med kortet.

5. patteng

patteng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde också in till AMEX angående den frågan, det skulle som sagt inte gå, då de inte är en bank var deras svar.

6. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

7. Kaik

Kaik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, det var också min tanke. Jag kan dela upp mina 50.000kr till 2 eller mer betalningar. I.e. använda amex för att betala 45.000kr först, överföra samma summan tillbaka till Amex så att skulden är noll, och sen betala resten (5.000kr)

Tack också till ditt svar, gneken

Meazza och gneken gillar detta.
  8. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som beskrivet ovan så fungerar det dock att delbetala fakturan, nolla sin skuld och därefter betala in resten.

9. Tonton

Tonton Medlem

Det går även att hamna minus på sitt kreditkort. Jag gjorde det senast för några dagar sedan.

Handlade för en summa som var cirka 6k SEK över min tillgängliga kredit på kortet. Inga problem. Betalade in pengar direkt på kortet för att slippa några potentiella problem men ändå skönt att veta att det går att handla över gränsen några enstaka gånger (har gjort någon enstaka hundring tidigare).

Patrik och Von Wiffen gillar detta.
  10. fasa21

fasa21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej igen,

Till vilken låda kan jag maila Amex angående bagageförsening?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!