Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

Thornado

Medlem
Är ju inte nytt.
För några år sedan fick jag välja

Ja, men sen tog de bort den möjligheten, så det är nytt att man kan göra det igen. Det är dessutom nytt att dessa vouchers går att använda online (och verkar även behålla ett restvärde om man inte använder hela på en gång). Den gamla typen av vouchers var väldigt knöliga att använda då de krävde att man ringde in för att boka, och dessutom fick man ingen "växel" om man bokade en resa som kostade mindre än voucherns värde.
 

Thornado

Medlem
Måste vara ganska många år sedan. Jag hamnade i Eurobonusträsket 2014, och då fanns det inte något erbjudande om vouchers - och har aldrig fått alternativet förrän nu.

Det senaste mailspåret jag hittar där SAS har sagt att de ska skicka en voucher är 29 december 2014.
Dessa vouchers var ju inte direkt något som aktivt erbjöds, utan man behövde veta att man skulle fråga efter dem.
 

Johan Hbg

Medlem
Min erfarenhet av vouchers är att de bara gick att använda på rena sas flyg. Jag försökte använda mina på CPH-ORD-IAH men fick nej. Fyi.
 

M.K

Medlem
Fick äntligen ersättning idag efter strejken, tyvärr inte erbjuden voucher på mailet, men en bra fem siffrig summa på väg till kontot. På tiden och nu är jag nöjd med SAS igen. :)
 

adhoc76

Medlem
Det är dessutom nytt att dessa vouchers går att använda online

Det där är en rejäl ”game changer” för min del. Jag har bara en tidigare erfarenhet av att boka med voucher. Jag fick ett mail med ett nummer på som bevis. Telefonnumret dit man skulle ringa gick dock till en del av SAS som INTE kunde boka med dessa vouchers. Var ett smärre elände med i storleksordningen tio telefonsamtal till en engelsktalande kundtjänst för att det skulle bli rätt vid bokning.

Hur använder man voucher online?
 

Agö

Medlem
Det där är en rejäl ”game changer” för min del. Jag har bara en tidigare erfarenhet av att boka med voucher. Jag fick ett mail med ett nummer på som bevis. Telefonnumret dit man skulle ringa gick dock till en del av SAS som INTE kunde boka med dessa vouchers. Var ett smärre elände med i storleksordningen tio telefonsamtal till en engelsktalande kundtjänst för att det skulle bli rätt vid bokning.

Hur använder man voucher online?
Mer info på länken.

upload_2019-7-3_20-33-37.png


upload_2019-7-3_20-36-41.png
 
Toppen