Senaste nytt

SAS economy extra inrikes

Roger J

Medlem
Vilka är de här personerna som säger till SAS att inte ha champagne i C, skippa introduktionen av Y-kabin inrikes och att inte ha priority boarding?
Dags för SAS att byta undersökningsföretag? :p
 

MarcusC

Medlem
Vilka är de här personerna som säger till SAS att inte ha champagne i C, skippa introduktionen av Y-kabin inrikes och att inte ha priority boarding?
Dags för SAS att byta undersökningsföretag? :p
Låter ju helt galet.......? De kunder som betala inrikes full flex vorde med all rätta få något mer service ?? Om SK i förde nån for. av 2 klass skulle man i allafall nå upp mot Malmö Avi. och urskilja sig lite mer från Norwegian??
 

Dr. Miles

Expert
Vilka är de här personerna som säger till SAS att inte ha champagne i C, skippa introduktionen av Y-kabin inrikes och att inte ha priority boarding?
Dags för SAS att byta undersökningsföretag? :p

Det låter som kinesiska statens statistikbyrån. De levererar siffrorna som höjdarna vill ha.
 

Senator

Moderator
Jag talade med en purser ombord på GOT-ARN om detta nyligen. Det var inte av, men hellre inte på just nu. Kärnfrågan verkar vara om man måste +1 i kabinen för att hantera detta.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag talade med en purser ombord på GOT-ARN om detta nyligen. Det var inte av, men hellre inte på just nu. Kärnfrågan verkar vara om man måste +1 i kabinen för att hantera detta.

Som sagt, där finns nog pudelns kärna :(
 

niksal

Medlem
Jag flög precis SVG-CPH i en fullsatt Cimber CRJ-200. Där var 2 klasser och vad jag såg endast 1 i kabinen. Han var så effektiv så han kunde gå en andra gång med dryckesvagnen genom kabinen på en 55 min flight! Så varför skulle det plötsligt behövs +1 om man nu plötsligt skall ge några lådor och flaskor åt 1/3 av planet (om ens det)? De hamnar ju redan servera kaffe åt alla, stackrarna!
 

AABack2ARN

Medlem
Och för övrigt går det väl snabbare att servera mat än att sälja mat då man i det senare fallet måste ta betalt med kort eller kontanter..? Och det sistnämnda verkar ju fungera med dagens besättning.
 

MarcusC

Medlem
Och för övrigt går det väl snabbare att servera mat än att sälja mat då man i det senare fallet måste ta betalt med kort eller kontanter..? Och det sistnämnda verkar ju fungera med dagens besättning.

Precis, dela ut dryck & mat klarar de ju under frukosten inrikes, borde väl funka resten av dagen oxå... om på färre rader?!
 

Gnopps

Medlem
Och för övrigt går det väl snabbare att servera mat än att sälja mat då man i det senare fallet måste ta betalt med kort eller kontanter..? Och det sistnämnda verkar ju fungera med dagens besättning.
Bra poäng. Fast om inte alla köper blir det kanske hugget som stucket.
 
Toppen