Senaste nytt

SAS economy extra inrikes

HansO

Medlem
För ett tag sedan pratades mycket om att SAS skulle införa economy extra på inrikeslinjerna i Sverige 2012.
Numera är det helt tyst om detta ?
Är det någon som vet om man kommer att införa detta och när ?
 

MarcusC

Medlem
Jag kollade på att boka en resa i inrikes i Januari och det framgår ingen skillnad ännu ? Verkar dock som de ändrat benämningarna till economy / och flex & full flex . Men inget om eventuell övrig service.?!
 

rob74

Medlem
Passade på att fråga när jag igår ringde EB i ett annat ärende. Fick svaret att det kommer introduceras successivt under våren, med de "större" linjerna såsom ARN-GOT och ARN-MMX först.
Frågade eftersom jag blivit nedskuffad 4 rader på KRN-ARN i samband med min bonusresa i First i januari/februari. Tyckte det var konstigt att från att ha haft 2D så hade jag plötsligt 6D. Men det berodde tydligen inte på ny klass alltså. Och egentligen så borde jag väl ändå hamna i den högre klassen inrikes om jag reser i F?
 

Adam

Medlem
Tror ni att de kommer servera alkoholhaltiga drycker? Förr fanns det väl någon lag om att man inte fick servera gratis alkohol inrikes, någon som vet om det är så? (låter som jag måste ha sprit, ha ha, men lite intressant fråga)
 

twiggs

Medlem
Tror ni att de kommer servera alkoholhaltiga drycker? Förr fanns det väl någon lag om att man inte fick servera gratis alkohol inrikes, någon som vet om det är så? (låter som jag måste ha sprit, ha ha, men lite intressant fråga)

Skyways serveras under "Friday Afterwork" vin, öl och cider om jag minns rätt, så det lär säkert gå. Starkare varor lite tveksamt dock.
 

Homer

Medlem
Någon som funderat på följande,om man redan har bokat en business eller eco extra biljett där det ingår inrikes anslutning.
Vad kommer att ske med inrikes segmentet om resan sker efter det att eco extra införts på inrikes flighter?
Kommer det att automatiskt att hamna i eco extra service klass?
Det står ju faktiskt affärsklass på inrikes delen även på Amex 2-4-1 som bokats i Tallin
när man tittar på bokningen via Amadeus.
Detta är ju en viktig fråga utifall att det serveras champagne :)
I vissa fall kan ju dessutom inrikes segment var längre än utrikes,
ta t.ex KRN-ARN-OSL, där inrikes delen är dubbelt så lång som utrikes.
 

HansO

Medlem
Passade på att fråga när jag igår ringde EB i ett annat ärende. Fick svaret att det kommer introduceras successivt under våren, med de "större" linjerna såsom ARN-GOT och ARN-MMX först.
Frågade eftersom jag blivit nedskuffad 4 rader på KRN-ARN i samband med min bonusresa i First i januari/februari. Tyckte det var konstigt att från att ha haft 2D så hade jag plötsligt 6D. Men det berodde tydligen inte på ny klass alltså. Och egentligen så borde jag väl ändå hamna i den högre klassen inrikes om jag reser i F?

Är det någon som vet vad som händer??
Halva året har snart gått och inte ett enda tecken på att det är pågång ?
 

ski

Medlem
Har inte fått det bekräftat från SAS men en "super" Pandion berättade att det lagts på is pga av att det var många som protesterat.
 
Toppen