Senaste nytt

SAS Economy Class: London-Stockholm SK528

Jag tror alla vet hur en SAS Boeing 737-800 ser ut i ekonomiklass så jag har inte bifogat några bilder.
Kort sammanfattning av resan:

- Incheckningen var mycket kaotisk. Oorganiserade köer och enormt mycket folk även till Business Class/EBG checkin.
Vi hade en trött bebis och tre väskor att checka in och det var varmt. Fyra damer bakom disken blev tre när en gick iväg för att fika mitt i allt. Lyckades trolla mig igenom allt på 20 minuter genom att hitta en "egen" kö till Economy Extra/Star Gold checkin.

- Blev erbjuden €900 för att ta 21-planet istället för 18-planet. Ville säga ja. Min fru sa nej.

- Vår seating på 10D/E ändrades till 19D/E.

- SAS Loungen på LHR T3 tycker jag mycket om, det måste vara deras bästa lounge eller åtminstone i nivå med CPH loungen.

- Planet blev 30 minuter försenat.

- Boarding var kaotisk återigen med massor av semester-resenärer. Vi valde att gå ombord absolut sist med vår nu sovande dotter.

- Planet är jättevarmt och det finns ingen ventilation eller kyla. Jag fläktar fru och barn genom att vifta med safety on board kortet i 20 minuter. Även efter pushback saknas kyla, mycket konstigt.

- Det är inte jättemycket plats på en 738 med nya Recarostolarna. Jag är 190cm och det är gränsen för någorlunda bekvämt sittande. Mannen intill mig var 197cm och han satt lite lätt på snedden för att få plats.

- Det är rätt mycket turbulens under dom första 20 minuterna.

- Dottern är så varm att hon har svårt att sova, tar 1.5 timme innan hon somnar in till sist.

- Även direkt efter landning blir det väldigt varmt i kabinen.

Egentligen inga jättestora problem men det kändes lite jobbigt stundtals igår. Hade varit najs med €900 men man har olika syn på pengar vs bekymmer :)
 

MarcusC

Medlem
Segt....ni hade kunnat få dottern somna i lekrummet ;) i loungen..men jag kan förstå det inte är superkul landa 0030 på Arlanda. Ni blev inte erbjudna bli uppgraderare på senare flighten också? Eftersom ni reser med infant är det ju nice med sätesblockering i mitten, som "barn"plats.

Jag flög CPH-DUS med SK CRJ900 i Söndags, också oerhört varmt och kvatv ombord, i stort sett full flight sittandes på rad 21 rätt långt bak. Inte mycket luft och plats där heller. Men 737-800 är nog SAS värsta i mitt tycke iallafall om de är fullsatta.
 

agehall

Medlem
Män som tror att de bestämmer i ett förhållande är antingen grundlurade eller lyckligt ovetande..
 
Toppen