Senaste nytt

SAS Diners Club

Canadien

Medlem
Är det SEB kort som driftar Diners i Sverige alltså? Börjar bli orolig att MasterCard också ska halvera poängen då. Den som lever får se.
 

Flood

Medlem
Det får hänga med så länge jag är EBD, men jag ser ju knappt hur jag skulle använda det. Fördelen med Diners mot mastercard nu blir att man tjänar 10p OCH får loungebesök. Men mastercardet dyker bara upp som alternativ för mig när inte AMEX funkar.

Blir liggande som back-up för om man åker något annat än Star Alliance och vill ha lounge.
 

Dr. Miles

Expert
En av få fördelar med SAS EuroBonus DinersClub kort är att deras kortförsäkring täcker även när man reser med en bonusbiljett.

SAS EuroBonus Diners Club skrev:
Försäkringsförmånerna gäller för Kortinnehavare som till
minst 75 procent har betalat en resa eller hyra av stuga/
lägenhet med kortet. Om du har ett Diners Club SAS
Eurobonus och utnyttjar en bonusresa gäller försäkring-
en ävenunder den resan.
http://www.dinersclub.se/doc/se/dcai0w-forsakringsvillkor-dc1060-se.pdf

Har man SAS EuroBonus American Express kort så finns det samma förmån så behöver man inte Diners Club kortet i och för sig.
 

DrKlas

Medlem
Villkorstexten i punkt 22 om Mastercards regelverk kanske är ett tecken på att ett Diners Club-kort utfärdat i Sverige snart är ett Mastercard på samma sätt som det redan blivit i USA.
 

dino_81

Medlem
När Diners skickade ut nya kort för något år sedan när dom hade något säkerhetsproblem hade jag 495 poäng innestående som frös inne. Gick absolut inte att flytta dom poängen vidare till det nya kortet, trots att det var deras problem som gjorde att nytt kort skickades ut. Ogillar Diners starkt sedan dess.

Efter att ha varit i kontakt med SEB Kort under dagen bekräftas att detta även sker vid avslut av kort - innestående poäng överförs inte (fryser inne) om kortet avslutas. Så det blir till att optimera så att komma upp till jämnt 500-tal, sluta använda kortet, vänta någon månad och sedan avsluta kortet.
 
Jag pratade precis med en krögare som berättade att Diners hade höjt sina avgifter gentemot dem. Förvisso är det bara ett enskilt exempel men är det så även över hela linjen så håller Diners definitivt på att fasa ut sig själva.
 

rob74

Medlem
Jag pratade precis med en krögare som berättade att Diners hade höjt sina avgifter gentemot dem. Förvisso är det bara ett enskilt exempel men är det så även över hela linjen så håller Diners definitivt på att fasa ut sig själva.
Fick också de signalerna då jag åt på ett ställe i Göteborg förra månaden. De har alltid tagit Diners tidigare, men nu så var det stopp. Dinersloggan hade de dock inte tagit bort från ytterdörren, så lite sur blev jag.
 

Lasse Kongo

Medlem
Jag använder kortet rätt så flitigt. Dubbeldippar på Coop och eftersom man får 20 poäng är det bättre än både amex och mastercard + dom fria loungbesöken. Så för mig var detta riktigt usla nyheter.
 
Toppen