SAS Diners Club

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Jakob Österberg, 6 April 2016.

  1. varva77

    varva77 Medlem

    Hur länge har man de loungebesök man samlat ihop till? Jag har för mig att det endast är kalenderåret innan som räknas eller kan man "bunkra"?? Om så är fallet kan det vara värt att behålla efter Diamond men annars fyller det ingen funktion alls. Förstår faktiskt inte varför de bara inte lämnar svenska marknaden och drar in alla kort, förutom EuroBonus-korten har jag svårt att tänka mig att det är speciellt många där ute (sedan skall de användas också...).
     
  2. Johannes79

    Johannes79 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    dem försvinner så småningom, det är jag säkert på.
     
  3. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Problemet med loungebesöken är att de ibland tar så lång tid innan de registreras, så att de registreras på ett senare år. Jag var ex. på Aurora i december, men det registrerades först i maj, och gick då på saldot av loungebesök på året efter. Nu gör det inget då jag fortfarande har över tio stycken kvar, så största problemet är att jag inte vet när jag skall använda dessa besök - framförallt eftersom de bara gäller för mig.

    Kanske en BC-resa med fokus att hoppa upp de sista besöken innan årsskiftet?
     
    Flood och Jakob Österberg gillar detta.
  4. flonken

    flonken Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Enligt kundtjänst så dras avgiften 1/1 2017, du får tillbaks en del av den när du säger upp kortet.
    Jag ska köra slut på mina loungebesök i januari, sen avslutar jag kortet..
     
  5. Johannes79

    Johannes79 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vi uppdaterar villkoren den 1 januari 2017 Villkorsändringarna innebär i korthet följande:
    • Förtydligande om att UC får tas löpande under avtalstiden och inte endast vid kreditprövning i punkt 3.
    • Uppdaterad definition av kontantuttag i punkt 4.
    • Kortet får inte användas till köp av flygbiljetter inköpta för vidareförsäljning, se punkt 4.
    • Justering av avsnittet ”Reklamation”, punkt 14, för att förtydliga att det gäller reklamation av obehöriga transaktioner samt reklamation av vara eller tjänst.
    • Möjlighet för SEB Kort att kommunicera med dig via ”annan elektronisk kommunikation” har satts in i punkt 19.
    • Avtalet gäller tills vidare istället för under 12 månader med automatisk förlängning om avtalet inte sägs upp, punkt 22. Det innebär ingen förändring i praktiken för dig som kontohavare.
    • SEB Kort har rätt att säga upp avtalet om det krävs i enlighet med tillämplig lag, myndighetsbeslut, MasterCards regelverk eller SEB-koncernens policy, punkt 22.
    • Förtydligande om att i det fall avtalet sägs upp av SEB Kort har SEB Kort rätt att också säga upp eventuell skuld till betalning, se punkt 22.
    • Information om att en anmälan vid tvist också kan lämnas online genom EU’s Online Dispute Resolution platform i punkt 23.
     
  6. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vad har ovanstående med Diners Club att göra? Verkar vara MasterCard-relaterat?
     
    Jakob Österberg gillar detta.
  7. Johannes79

    Johannes79 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  8. Johannes79

    Johannes79 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
     

    Bifogade filer:

    Jakob Österberg gillar detta.
  9. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu är kortet uppsagt, gick väldigt smidigt inga följdfrågor alls.
     
    Johannes79 gillar detta.
  10. Delayed

    Delayed Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om nu ett kreditkort kan begå självmord känns det som Dinners vandrar i den riktningen...
     
    Johannes79 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×