Senaste nytt

SAS Diners Club

Glenn E

Medlem
Nu har jag handlat upp 3 lounge besök under nästa år på mitt SAS diners club kort.
Om jag räknat rätt så ligger det nu 2501 eurobonus poäng för överföring dvs 1 eb poäng fryser inne.
Årsavgiften för mig kommer i november man då är jag diamant på sas igen.
Nu ligger kortet i byrålådan förutom då jag ska använda mig av mina lounge besök.
Tack för denna tid, diners:)
 
Jag är Eurobonus guld och min kvalificeringsperiod är 01 feb 2016 - 31 jan 2017. Enligt Diners Medlemsservice kommer mitt Diners att debiteras i mars. Låter det verkligen rimligt? Bör jag inte säga upp kortet senast den 31 januari för att slippa debitering? Vet någon när jag lika gärna kan sluta använda kortet, eftersom jag inte hinner få de intjänade Eurobonuspoängen överförda?
 

aldrighemma

Medlem
Nu har jag handlat upp 3 lounge besök under nästa år på mitt SAS diners club kort.
Om jag räknat rätt så ligger det nu 2501 eurobonus poäng för överföring dvs 1 eb poäng fryser inne.
Årsavgiften för mig kommer i november man då är jag diamant på sas igen.
Nu ligger kortet i byrålådan förutom då jag ska använda mig av mina lounge besök.
Tack för denna tid, diners:)
Fick just Diners räkningen för december, själv var jag lite mer frikostig, tar kortet ur plånboken med 3004 poäng i utgående saldo.

I sann jul anda, och med en tår i ögat, så skänker jag dom 4 poängen till Diners,i utbyte mot ett gäng lounge besök, som helt plötsligt blev extra mycket värda pga SAS neddragningar.
 

Dr. Miles

Expert
Fick just Diners räkningen för december, själv var jag lite mer frikostig, tar kortet ur plånboken med 3004 poäng i utgående saldo.

I sann jul anda, och med en tår i ögat, så skänker jag dom 4 poängen till Diners,i utbyte mot ett gäng lounge besök, som helt plötsligt blev extra mycket värda pga SAS neddragningar.
Men om du "tar kortet ur plånboken", hur har du tänkt att utnyttja fria besök till loungerna?
 

lillemannen

Medlem
Fick just Diners räkningen för december, själv var jag lite mer frikostig, tar kortet ur plånboken med 3004 poäng i utgående saldo.

I sann jul anda, och med en tår i ögat, så skänker jag dom 4 poängen till Diners,i utbyte mot ett gäng lounge besök, som helt plötsligt blev extra mycket värda pga SAS neddragningar.

Jag planerar redan nu hur mina kort/status blir optimala för 2018, då kan kortet inte ligga i byrålådan.:D

Jag använder bla Diners för fasttrack och loungebesök på KTW, Katowice flygplatsen när jag flyger därifrån med Wizz air.
 

henke12

Medlem
Suck,

Försöker rensa Dinerskontot på EB-poäng men det går sådär
Varför fick jag inte 1000p utan bara 500p!?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2017-01-20 kl. 16.05.31.png
    Skärmavbild 2017-01-20 kl. 16.05.31.png
    199,7 KB · Visningar: 440

aldrighemma

Medlem
Suck,

Försöker rensa Dinerskontot på EB-poäng men det går sådär
Varför fick jag inte 1000p utan bara 500p!?
Som det fungerar för mig så är "överförda poäng" dom som fördes över till EB kontot i början av månaden som fakturan avser, och "utgående poängsaldo" överförs i början av månaden efter. (förutsatt att det är minst 500p)

Så om det är januari fakturan du tittar på, så fick du 500p runt 7/8 Jan, och dom sista 500p kommer runt den 7 Feb.
 
Nej, jag opponerar mig inte bara för att det är kul. Jag opponerar mig för att du är den ENDA som jag har hört gör den här tolkningen och dessutom, när jag läser dina inlägg, verkligen försöker framställa det som att du har hela sanningen.


Grattis till att du har en massa fina meriter som enligt nästa citat är meningslösa. Jag och många andra här har en helt annan uppfattning om hur AmEx i Sverige kommer att påverkas.


Här är vi helt överens. Det kommer troligen att krävas ett utlåtande från en domstol innan vi vet hur det ligger till. Men just pga detta så kan du inte heller säga att min och andras syn är helt fel för varken du eller jag är kvalificerade att med 100% säkerhet säga vad som är rätt. Jag tror att AmEx inte direkt kommer att påverkas och du hävdar motsatsen.


Den stora frågan är: Spelar det någon roll? Jag skiter fullständigt i ifall AmEx SAS-kort kommer att försvinna imorgon - det är vad som finns här och nu som är intressant. Det var ju inte jättelänge sedan vi inte ens viste om Eurobonus skulle finnas kvar...
Hej igen lilla vännen :) det verkar att min tolkning är lite åt Amex egna tolkning angående cobranded kort! Synd att du "och många andra här har en helt annan uppfattning om hur AmEx i Sverige kommer att påverkas". På min faktura står att jag har ett Amex SAS consumer cobrand kort!!!! Och det var det du gnällde om att SAS Amex inte är cobranded enligt dina uppfattningar alltså :) ha en trevlig helg och hoppas att du fattar nu att bara för att majoriteten tyckte som dig betyder inte detta att du hade rätt!!!
 

Attachments

  • IMG_0497.JPG
    IMG_0497.JPG
    44,8 KB · Visningar: 424

RickardG

Medlem
Hej igen lilla vännen :) det verkar att min tolkning är lite åt Amex egna tolkning angående cobranded kort! Synd att du "och många andra här har en helt annan uppfattning om hur AmEx i Sverige kommer att påverkas". På min faktura står att jag har ett Amex SAS consumer cobrand kort!!!! Och det var det du gnällde om att SAS Amex inte är cobranded enligt dina uppfattningar alltså :) ha en trevlig helg och hoppas att du fattar nu att bara för att majoriteten tyckte som dig betyder inte detta att du hade rätt!!!
Vad är det du vill säga? Är det här ett bevis för att du har rätt i din slutsats att Amex SAS kort omfattas av den nya EU-förordningen?
 
Toppen