Senaste nytt

SAS Diners Club

IT-snubben

Medlem
För att säkert kunna mjölka ur det sista ur mitt Diners innan jag säger upp det så skickade jag nedanstående frågor för att reda
ut hur det egentligen ligger till. Diners svar infogat nedanför.


Hej,

Jag har som avsikt att säga upp mitt Diners-kort pga de försämrade villkoren med Eurobonus då jag "endast" är guld-medlem.

I samband med detta har jag några frågor:

1. När behöver jag, i mitt specifika fall, senast behöva säga upp kortet för att inte debiteras ny årsavgift? Jag antar att detta är kopplat till kortets giltighetstid? Vilket är 05/17 i mitt fall.

2. Vad händer med innestående Eurobonus-poäng? Kommer dessa att föras över till SAS efter uppsägningen? Vad händer med ej jämna 500-poäng?

3. Vad händer med innestående Loungebesök.

4. Kan jag datera en uppsägning? Dvs, kan jag ange att uppsägning ska gälla per visst datum, eller är det alltid omgående uppsägning?

5. Slutligen: Kan ni tänka er att INTE debitera årsavgift för mig om jag väljer att behålla kortet?

Med vänliga hälsningar

(mitt namn)




2016-11-14, 13:23:26
Hej!

Den första debiteringen för årsavgiften kommer att ske i mars månad 2017 vilket innebär att du behöver höra av dig till oss sist i mars. 500 jämna bonuspoäng överförs varje månad till ditt EuroBonus konto. Om du exempelvis skulle ha 400 poäng kvar när du vill avsluta kortet så kan du antingen använda kortet så att du kommer upp till 500 poäng. Ifall du inte gör det försvinner poängen. Du kan ta del av dina fria lounger så länge du har kortet aktivt.

Diners Club har en fast årspris som finns angivet i vår prislista och vi kan tyvärr inte avvika från kortets innehåll eller de priser som redan är fastställda.

Vi har tyvärr inte möjlighet att bevaka ett avslut framåt i tiden utan ber dig att återkomma i slutet av mars så hjälper vi dig med ditt ärende.



Önskar dig en trevlig dag!


Med vänlig hälsning

Diners Club Nordic AB
Medlemsservice

103 83 Stockholm
Tel: +46 8 14 68 80
Njut av livet med Diners Club betal- och kreditkort - Diners Club


Min notering:
- Min Eurobonus-period är 1 mars--28 februari. Antagligen därav mars-2017.
- Spend på kortet har de senaste åren varit ~200.000/år
 

Andreas.Net

Medlem
Jag kommer nog att behålla mitt Diners under 2017 också i och med att jag har ca 6-7 loungebesök innestående, men det blir ingen debitering under 2017, där lägger jag allt på amex istället.
 
Last edited:
För att säkert kunna mjölka ur det sista ur mitt Diners innan jag säger upp det så skickade jag nedanstående frågor för att reda
ut hur det egentligen ligger till. Diners svar infogat nedanför.


Hej,

Jag har som avsikt att säga upp mitt Diners-kort pga de försämrade villkoren med Eurobonus då jag "endast" är guld-medlem.

I samband med detta har jag några frågor:

1. När behöver jag, i mitt specifika fall, senast behöva säga upp kortet för att inte debiteras ny årsavgift? Jag antar att detta är kopplat till kortets giltighetstid? Vilket är 05/17 i mitt fall.

2. Vad händer med innestående Eurobonus-poäng? Kommer dessa att föras över till SAS efter uppsägningen? Vad händer med ej jämna 500-poäng?

3. Vad händer med innestående Loungebesök.

4. Kan jag datera en uppsägning? Dvs, kan jag ange att uppsägning ska gälla per visst datum, eller är det alltid omgående uppsägning?

5. Slutligen: Kan ni tänka er att INTE debitera årsavgift för mig om jag väljer att behålla kortet?

Med vänliga hälsningar

(mitt namn)




2016-11-14, 13:23:26
Hej!

Den första debiteringen för årsavgiften kommer att ske i mars månad 2017 vilket innebär att du behöver höra av dig till oss sist i mars. 500 jämna bonuspoäng överförs varje månad till ditt EuroBonus konto. Om du exempelvis skulle ha 400 poäng kvar när du vill avsluta kortet så kan du antingen använda kortet så att du kommer upp till 500 poäng. Ifall du inte gör det försvinner poängen. Du kan ta del av dina fria lounger så länge du har kortet aktivt.

Diners Club har en fast årspris som finns angivet i vår prislista och vi kan tyvärr inte avvika från kortets innehåll eller de priser som redan är fastställda.

Vi har tyvärr inte möjlighet att bevaka ett avslut framåt i tiden utan ber dig att återkomma i slutet av mars så hjälper vi dig med ditt ärende.



Önskar dig en trevlig dag!


Med vänlig hälsning

Diners Club Nordic AB
Medlemsservice

103 83 Stockholm
Tel: +46 8 14 68 80
Njut av livet med Diners Club betal- och kreditkort - Diners Club


Min notering:
- Min Eurobonus-period är 1 mars--28 februari. Antagligen därav mars-2017.
- Spend på kortet har de senaste åren varit ~200.000/år
Det där om att de inte kan bevaka avslut framåt i tiden torde anses vara oskäligt. Men det kan väl i någon mån tyda på att de tappar rejält med kunder...
 

rob74

Medlem
Min årsavgift ska debiteras i november 2017 (min EB-period är juni-maj, men då jag erhöll mitt första DC-kort har jag för mig att det var i oktober/november) så behåller det tills dess för eventuella loungebesök. Inköp hamnar hos Amex!
 
Jag sa upp mitt kort för någon vecka sedan och fick idag fakturan för sista perioden. Dock var fakturan på ett tillgodohavande istället för något jag behöver betala in då de räknat av årsavgiften på kvarvarande period och jag inte gjort några inköp på kortet. Hur får jag tillbaka de här 306 kronorna som jag har tillgodo? Är det någon som har fått en liknande faktura förut och lyckats få pengarna på något sätt?
 

olo

Medlem
Jag går mot trenden, efter tre triggade vouchrar går all spend, som kan gå där och som inte är flygbiljetter - på Diners, för att säkra några loungebesök för nästa åren...
 
Toppen