SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Enhet, 28 December 2020.

1. Tonton

Tonton Medlem

Kundtjänst.

samet, Canadien och Berglund gillar detta.
  2. Carlos

Carlos Medlem

Ja eller typ ge Diamond förtur på att välja vissa platser. Att kunna välja säte fritt har varit enda anledningen för EBG att välja SAS Go framför Y på andra Star Alliancebolag såsom United eller Lufthansa. Så det kan nog leda till att många med EBG väljer bort SAS i Go

Last edited: 12 Januari 2021
    Sebbef83 gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Utan att ändra något så har SAS alltså fått dig att tro att de gjort en förbättring ;)

dino_81, Ultra Magnus, NotRyan och 3 andra gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

Det är väl något i den stilen som tex British Airways har? Ju högre status man har desto längre i förväg kan man välja plats. Vet inte om det till och med är så att högsta status kan välja redan vid bokning, som man kunnat på sas?

5. mha321

mha321 Medlem

Specifikt, customer care formuläret på Kontaktformulär | SAS

Ingen idé att ringa eller maila dem, de kommer vara be dig fylla i formuläret.

LMR, igelkotten och Tonton gillar detta.
  6. sandek

sandek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det en förbättring för Diamond, isåfall vad är den?

7. gastronaut

gastronaut Medlem

Mindre konkurrens om platserna.

8. sandek

sandek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ofta just SAS, Lufthansa och United att välja på med mitt resmönster (i economy).

SAS:
    Trevliga plan med trevlig interiör (uppskattar väldigt mycket att huvudstödets sidor går att vinkla). Ofta välfungerande wifi gratis. Skönt med mellanlandning i CPH istället för nere på kontinenten.
    Kassa lounger, inga alternativ på mat, relativt otrevlig personal, typ ingen dryckesservering, oftast väldigt dyra biljetter, ofta sämre intjäning av poäng (konstigt nog).

Att kunna välja bättre benutrymme gratis var en stor fördel för mig på SAS. Nu kommer jag nog bara välja SAS om jag har ambitioner att uppgradera för poäng eller om SAS är billigaste alternativet.

Tilläggas bör att jag dessutom fått gratis upgrades på Lufthansa, och att United ofta varit väldigt medgörliga när man pratat med dem i gate (blockat min rad t.ex, så jag fått 3 säten för mig själv på 12h flight). Svårt att se något av det hända hos SAS.

Förstås!

Carlos gillar detta.
  9. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Betydligt mycket mindre konkurrens om platserna. För egen del var det den största fördelen som EBG på long haul att ha bra tillgång till fönsterplats långt fram i ekonomi.

10. Homer

Homer Medlem

Var detta ett problem?

Även om det var det, för alla Diamond som aldrig flyger i ekonomi så är det en riktig usel
    ersättning för "gåvan"

M@GNÜS, Frisk78, sandek och 5 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!