Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

GOTBound

Medlem
Vad är det som händer?

Strax före lunch idag skickade jag in ett claim på en flight som blev inställd och ombokad till tidigare avgång i förra veckan.

58 minuter senare hade jag en SAS voucher på dubbla halva beloppet (halva för att de löste ombokningen inom bra tid, dubbelt för att det var voucher).

58 minuter. Inte dagar.
Då kanske min EU261/2004 vilken jag skickade in den 1:e februari i år blir klar enderadagen :D
 

palmen

Moderator
Vad är det som händer?

Strax före lunch idag skickade jag in ett claim på en flight som blev inställd och ombokad till tidigare avgång i förra veckan.

58 minuter senare hade jag en SAS voucher på dubbla halva beloppet (halva för att de löste ombokningen inom bra tid, dubbelt för att det var voucher).

58 minuter. Inte dagar.

Då kanske min EU261/2004 vilken jag skickade in den 1:e februari i år blir klar enderadagen :D
Kan du be dom snabba på mitt ärende från i november när sas ställde in mitt flyg som gjorde att det blev lite extra kostnader som de vägrar att svara på. Eller svara har de gjort 2 ggr med totala nonsens svar, som jag inom 1h besvarat.
 

Agö

Medlem
Tack du kvinna hos SAS kundtjänst som i förmiddags tillbringade 2h och 5 minuter med mig i telefon efter att SAS ställt in vårt flyg och via mail låtit meddela att någon ombokning inte skulle ske.

Vi stötte och blötte säkerligen 20-25 alternativ till Spanien innan hon på ett mirakulöst sätt fann ett för oss acceptabelt och förhållandevis smidigt alternativ redan idag.

Faktiskt helt otroligt att hon under dessa timmar ”orkade” lyssna på alla galna idéer jag hade och att vi nu är på väg mot södern. Fem-sex gånger var hon ute och snackade med kollegor!

Det finns hopp tack vare sådana medarbetare som denna kvinna.
 

henke12

Medlem
Tack du kvinna hos SAS kundtjänst som i förmiddags tillbringade 2h och 5 minuter med mig i telefon efter att SAS ställt in vårt flyg och via mail låtit meddela att någon ombokning inte skulle ske.

Vi stötte och blötte säkerligen 20-25 alternativ till Spanien innan hon på ett mirakulöst sätt fann ett för oss acceptabelt och förhållandevis smidigt alternativ redan idag.

Faktiskt helt otroligt att hon under dessa timmar ”orkade” lyssna på alla galna idéer jag hade och att vi nu är på väg mot södern. Fem-sex gånger var hon ute och snackade med kollegor!

Det finns hopp tack vare sådana medarbetare som denna kvinna.
Hur blev rutten till slut?
 
Min flight till ARN från CPH på torsdag kommer troligtvis bli inställd pga. strejken. Ringde in till SAS, och fick prata med en ytterst vänlig och serviceinriktad tjej. Min utställda biljett hade kostat mig 349kr (om jag minns rätt). Förklarade att jag behövde ta mig till Arlanda på kvällen och förhörde mig om vilka ombokningsalternativ jag hade. Deklarerade att jag inte har några problem med mellanlandningar och lång väntan, så länge lounge-utbudet var tillfredsställande. Hon föreslog mellanlandning i Hamburg, jag tackade nej. Senare Amsterdam, tackade nej pga. stängd *A-lounge. "Ta några timmar i Dubrovnik med en mellanlandning på 10h". Lockande.. Men valde till slut mellanlandning på LHR och tänkte passa på att lounge-hoppa där för första gången med en mellanlandning på dryga 9h. Det var just detta jag hade siktet inställt på. Sagt och gjort, ombokad via LHR. Jag är så nöjd att jag nästan slår i taket!
 

pswe

Medlem
Dagens ansökan om konkursskydd passar bra här! Äntligen rycker Frösunda plåstret!!

En ordnad rekonstruktion har goda chanser att lyckas givet den underliggande affären, styrkan i varumärket och det regionala behovet. En kraftigt minskad skuldsida är precis vad som behövs. Strejkgänget kommer sannolikt också kunna hanteras bryskare när det blir tydligt vad alternativet är.
Om det hela dessutom möjliggör en mer fokuserad verksamhet utifrån Köpenhamn på sikt, då staten där vill vara med stärker det helheten. Tror iofs inte heller det är uteslutet att det med en rensad balansräkning kommer dyka upp både norska o svenska privata investerare som är redo att stoppa in kapital i det här.
 

Rickard_O

Medlem
Får nog sätta detta på pluskontot hos SAS, även om det innehåller negativa delar (Vilket jag nog har lite mig själv att skylla också).
Hade en bokning med SAS till London 19/8 med avgången 19:40, denna ställdes in och hamnade automatiskt på 18:15 tror jag det var.
Gillade inte den avgångstiden då tiden att ta sig från jobbet till Arlanda blir magert.

Fick möjlighet att välja ny flight och tid, ordnade så jag kunde va ledig och ta 11:15 flighten istället, perfekt tänkte jag.
Tänkte inte mer på det när allt var klart, sen en vecka senare kikar jag runt bland bokningarna i SAS appen och ser till min förvåning att vi lyckats hamna på 17/8's avgång 11:15 istället, väldigt märkligt då jag inte ändrade något datum, men troligen var jag inte tillräckligt uppmärksam.
Dock irriterande att dom av något skäl automatiskt flyttar datum när man ska gå in och välja ny tid.

Ringde SAS nu kl 12:30, fick en estimerad väntetid på 59 minuter, kom fram tidigare än så och nya flygbiljetter var utställda 13:28 från den mycket hjälpsamma kvinnan på andra sidan luren, trodde jag skulle behöva bråka om detta, men det behövde jag inte!

Jag blev iaf väldigt överraskad och glad, väntade mig att jag skulle behöva vaska hela resan och boka nytt med Norwegian eller liknande.
 
Toppen