SAS - det här har ni gjort bra™!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 2 Januari 2012.

1. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    image.jpg Andra gången i rad tyckte SAS Connect cabin crew på rutten LHR-ARN idag att något tilltugg ingår i EBD-förmånen gratis dryck i Go utan att jag bett om det. Förra gången följde det med chips med min GT, denna gång ville de skicka med en pizza slice och när jag avböjde (hade laddat upp i United Club-loungen så jag klarade mig) så blev det istället en dubbel GT. Är förklaringen brittisk personal under ”the festive season” eller kanske en besättning som har erfarenhet av en viss Manchester-baserad BC-medlems (no names, please!) törst ombord? ;)

Last edited: 22 December 2021
    Gus, Robert flysas, wayfarer och 26 andra gillar detta.
  2. Mycket trevligt danskt crew ombord på SK2848 FAO-ARN idag, som enligt egen info är "oppe å hjälper Arlandabasen med extrapersonale". Att pralinerna inte räckte till alla i Plus gör inget när crew proaktivt erbjuder muffins och choklad till kaffet istället. Tänk vad mycket det gör med riktigt bra service. SAS när det är som bäst!

Robert flysas, Sennah27, Rasmus_1 och 16 andra gillar detta.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade den pursern igår från BCN till ARN SK1812, en super trevlig person om du fortfarande är om bord hälsa från Peter som var med på flygningen igår och hälsa att jag tycker det var en fantastisk service han gav och mycket trevliga samtal.

Robert flysas, Sennah27, Rasmus_1 och 7 andra gillar detta.
  4. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag behövde kontakta SAS över telefon tre gånger idag då det jag ville göra inte fungerade på hemsidan computer says no - internt fel bland annat.
    Den längsta svarstiden var 10 minuter vilket är snabbt med tanke på rådande omständigheter, då nyttjade jag optionen att knappa in mitt Eurobonus numer samt att välja att bli uppringd alla tre gångerna.

Dock får SAS se sig slagna av Finnairs Platinum linje där dem svarade efter ca 5-7 minuter när jag ringde de två gånger idag.

EDIT: stavning

Last edited: 12 Januari 2022
    samet, Lounge Lizard och 011430121 gillar detta.
  5. Anders R

Anders R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN-LLA fick vända tillbaka tekniskt fel blev 2h och 7 min sena. Skickade in ansökan eu261 fick svar att det kunde ta upp till 6 veckor.. Idag kom svaret efter 5 dagar tog voucher 500 euro x 3 pers.. Mycket bra hanterat.

Once56, Robert flysas, samet och 9 andra gillar detta.
  6. mackan33

mackan33 Medlem

CPH-ARN tekniskt fel 7/1, +3h sen till GOT. Claim 8/1 och 250€ på kontot 14/1.

Once56, Robert flysas, samet och 1 annan gillar detta.
  7. Pontusfem

Pontusfem Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du vägleda mig om hur du claimade ersättningen för förseningen. SAS ställde in mitt flyg för 1 månad sen och jag gjorde en anspråk direkt efter direkt hos SAS (www.care.flysas.com). Jag gjorde en claim för 1 månad sedan och jag har ännu inte fått någonting än. Har varit i kontakt med SAS support som har skickat påminnelse ett par gånger men ingen framgång. Märkligt vis har alla här fått ersättning inom 1-2 veckor. Vet någon vad det kan bero på?

Sir Lemon gillar detta.
  8. mackan33

mackan33 Medlem

Gjorde precis som dig, vet inte varför ditt ärende dröjer. Jag fyllde bara i det som behövs och sedan fungerade som tänkt. Inga tips tyvärr.

Pontusfem och Sir Lemon gillar detta.
  9. pswe

pswe Medlem

Har du någon status som är guld eller högre?
    I autosvaret jag fick i måndags står att handläggningstiden är 7-8 veckor, men att statuspassagerare får prioritet.
    Anar att många som skriver här får del av den förmånen.

10. Pontusfem

Pontusfem Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, Jag är EBG. I autosvaret jag fick för ca 5 veckor sen står det ''Our handling time at the moment is approximately 6-8 weeks.''
    Jättemärkligt att det dröjer.

Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!