SAS - det här har ni gjort bra™!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 2 Januari 2012.

  1. jerixon

    jerixon Medlem

    Ort:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft grymt bra utdelning på uppgraderingar när jag varit diamant.
    Skulle säga runt 25% long haul.
    Nu flyger jag ej SAS lika mkt dock men det här var för runt 3-4 år sedan.
    En av debästa förmånerna om man flyger mycket internarionellt och tex bara får flyga eco för bolaget.

     
    Sir Lemon, Olle K och Jane Insane gillar detta.
  2. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det beror på mycket vilka linjer man flyger på och när man gör det. Jag har mest kört weekends och har väl haft omkring 20% uppgraderingar från economy till plus/business. Andra som reser mer i högsäsong har ibland 0%. Mycket beror på beläggning men finns inga garantier.
     
    Million Miler, Bulle och Jane Insane gillar detta.
  3. Kevinator

    Kevinator Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det händer att man får CU en klass, hur ofta händer det att man får hoppa två steg, från Eco till Business?
     
    Sir Lemon gillar detta.
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite då och då, jag har fått båda uppgradering från ekonomi till plus och business samt från plus till business.
    Det beror nog mest på bokningsläge och status på övriga ombord som bestämmer om fy flyttas ett eller två steg.
     
    Kevinator och Sir Lemon gillar detta.
  5. raphaelmak

    raphaelmak Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Wow grattis! Det är första gången jag har hört talas om en direkt Go-till-Business komplementär uppgradering hos SAS.
    När jag flög mycket till Hongkong hade jag fått min del av Go-till-Plus komplementära uppgraderingar men aldrig till Business utan att lägga bud. Får se hur det går när jag åker långdistans hos SAS igen.
     
  6. ilon

    ilon Medlem

    Idag på SK1806 så har vi ett väldigt trevligt cabin crew, servering av lax med potatissallad, och frågade direkt om vår dotter ville ha pizza istället, vilket hon fick efter att ha försökt äta laxen (som inte ens jag tyckte var okej).
    Sedan flera vändor med vagnen med dryck, och en som i ilfart sprang upp och ner i gången med smörgåsar, pizzor och kaffe / te. Även en avslutande vända med praliner innan det var dags för skräpsamling.

    Började även flighten med att påminna om att främre toaletten är avsedd främst för plus, men det respekterar såklart inte gemene man ombord, lika lite som folk respekterar att munskydd skall täcka både näsa och mun.
     
    hco, Tobbe.O, pswe och 10 andra gillar detta.
  7. ilon

    ilon Medlem

    Var tvungen att ge CC komplimanger för den fina servicen. Efter att ha övertygat hen jag pratade med att det, trots att de upplever att de inte hinner med, gjort ett jättefint jobb verkade berömmet tas väl emot.
    Påpekade att det, särskilt på ett fullsatt plan som detta, är väldigt uppskattat när CC verkligen gör ett bra jobb!
    Jag har suttit på kärror med inte ens 1/4 av dagens beläggning med betydligt sämre service.
     
    Tobbe.O, folo, FilipJ och 3 andra gillar detta.
  8. Remington Steele

    Remington Steele Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ger också feedback direkt om den är bra - det uppskattas väldigt mycket av crew. Tror inte de är jättebortskämda med det. Brukar skiva in också när servicen varit bra :)
     
    andreas, Tobbe.O, 011430121 och 2 andra gillar detta.
  9. ilon

    ilon Medlem

    Det är precis min erfarenhet också, ofta får CC ta emot obefogat med skit, men sällan beröm, så brukar så gott jag kan ge det när det är på sin plats!

    Omvänt så ger jag sällan kritik direkt till CC, om det inte är uppenbart (deras fel) och VÄLDIGT befogat, bättre då att maila in de gånger det är befogat.
     
    Remington Steele gillar detta.
  10. folo

    folo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Åkte SK1806 i tisdags och hade en grymt bra, pigg och trevlig crew som skojade med folk och gav bra service, kanske var samma crew. Stora kudos till dem iaf och hoppas att någon av dem läser här!

    Det kan nog vara att ni hade många plusresenärer. Vi hade konstant kö till toaletten där fram och Plus sträckte sig till minst rad 11 (!) när jag kollade seatingen någon dag innan avresa. Sen tror jag få Minus-pax bryr sig om att främre toan är för "främst Plus" när 180 pers ska dela på 2 toaletter :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×