SAS - det här har ni gjort bra™!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 2 Januari 2012.

  1. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS är fortfarande väldigt bra på att hantera klagomål. Skickade mail om punkterat säte i business söndag kväll. Måndag eftermiddag har det kommit svar och 30k poäng på kontot som plåster på såren.
     
    samet, Robert flysas, Sennah27 och 5 andra gillar detta.
  2. MrDollar

    MrDollar Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Får man fråga vilken maskin och vilket säte?
     
    011430121 och IPC_Mataveri gillar detta.
  3. Atom

    Atom Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde för första gången kundtjänst. 10 min innan stängning, tänkte att de säkert ej kommer svara ens som storbolag brukar. Tog några sekunder innan de svarade och de löste mitt ärende (ändring av mat till veg till medpassagerare). Creed till SAS som fixade det så bra och snabbt. Mitt förtroende till bolaget ökade. Är van vid att alla andra bolag man försöker ringa till är rena helvetet. Märkligt hur man kan bli så glad över att något bara fungerar.
     
    Agö, Mr Basic, gjohansson och 1 annan gillar detta.
  4. Tonton

    Tonton Medlem

    SAS har uppdaterat hemsidan och förtydligat vad som gäller kring att ge bort EBS/EBG som EBG/EBD.

    Tydligt och bra!

    Ge bort medlemskap | SAS

    Skärmavbild 2019-11-20 kl. 10.10.52.png

    Skärmavbild 2019-11-20 kl. 10.11.07.png
     
    self, Tockstew, Tobbe.O och 6 andra gillar detta.
  5. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
  6. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Gratis ”fika” och annat även i GO på SK1555 Arlanda-Amsterdam 26/11 pga trasiga betalterminaler!
     
  7. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    På väg hem på SK1556 AMS-ARN blev det också bra. Opup av oklar anledning och ”dubbel” seat block dvs egen rad!
     
    gjohansson och Lounge Lizard gillar detta.
  8. gnisten

    gnisten Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS ställde in vår flight IAD-CPH 14/12.
    Besked om inställd flight kom 13/12 vid lunchtid.
    Kl 16 var vi ombokade till United IAD-AMS och vidare med SAS till CPH.
    Ankom CPH 15/12 men en total försening 5,5 timmar.

    Igår skickade jag in claim och begärde ersättning eftersom förseningen
    var mer än 4 timmar.
    Fanns ju tre alternativ till ersättning: EUR600 cash, EUR1200 voucher
    eller 60.000 poäng.

    Begärde 2x60.000 poäng och idag 18/12 kom poängen in på mitt konto.

    Som bonus så var United-flighten revenue (bokningsklass J).

    Snabbare kan det ju knappast gå, tack SAS.
     
    Double Trouble, Sennah27, Henry och 20 andra gillar detta.
  9. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    ARN-OSL på torsdag kveld ble en 737 erstattet med A320 og setereservasjoner flyttet tilfeldig rundt. Ved gate ble 5-6 personer ropt opp og bedt om å henvende seg hvor personalet beklagde at de var flyttet og tilbød dem nye seter. Så 3 stykker med diamond-tagg, så jeg regner med de ropte opp alle med diamant for å sikre dem ok seter.
     
    Lagerman, Robert flysas, Tockstew och 2 andra gillar detta.
  10. Från att vilja kräkas till fixat. Bra där SAS!

    Den 20:e december skulle vi flyga SK899 ARN-BGO i SAS Plus. Vi tajmade flighten med sovtider och eftersom vi skulle vara borta bara i två dygn reste vi utan barnvagn och incheckat bagage. Allt såg bra ut, och vi gick till gate. För dagen var det en B737-700.

    15 min innan avgång ser jag att hela crew kliver av, medan det fortfarande står "Go to gate". Cockpit är helt mörk. Jag frågar kvinnan vad som händer, hon säger "vi skall snart boarda. Väntar bara på ok från crew". 15 min senare samma sak. 5 min efter utsatt avgångstid så kommer utropet "Jag måste tyvärr meddela att SK899 har blivit inställt pga tekniska problem, ni kommer bli ombokat. Kolla er telefoner och mail för uppdateringar". :mad:

    1. Varför väntar SAS med att informera gaten, först 20 min efter crew redan har gått?
    2. Varför splittrar sen SAS vår PNR i två: sambo på en och jag och Mini på en annan så det är omöjligt för SAS ens själva hålla reda på oss med säten och dyl?

    Den gode nyheten är att vi kommer med första och bästa ARN-OSL-BGO connection. Den dåliga nyheten var att vår härliga seat block var borta, mittsätteryttare och olika rader. Det gick att lösa ombord och Mini fick sin tuppis till slut ombord resan till OSL.

    Så jag lämnade in begäran om EU261/2004 i tisdags, och bad om SAS vouchers denna gången. Förra gången fick jag ingenting för INF men till min stora överraskning fick jag €1.500 i vouchers. Jag köpte SAS Plus på F&F kampanjen så bra avkastning :)

    SAS fortsätter vara det bolag som i mitt tycke hanterar denna typ av situationer bäst, efter situationen uppstår. Sen har jag en del att önska om hur man hanterar det när det uppstår. Men jag väljer den positiva linjen här.
     
    Autonom, Resenaren55, Sennah27 och 16 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×