Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Trox

Medlem
@Trox menar du att ni, utöver ersättning för utlägg orsakade av strejken, även fick ersättning för förseningen enligt EU-reglerna?? Trodde de hade åberopat ”extraordinära omständigheter”. Vi fick intet...

Jag fick för utlägg och för nedgradering från Plus till Minus. Konstigt med tanke på att Plus är en ekonomiklassprodukt som man eg ej kan bli nedgraderad från.
 
  • Gilla
Reactions: pep

bnr

Medlem
Jag fick för utlägg och för nedgradering från Plus till Minus. Konstigt med tanke på att Plus är en ekonomiklassprodukt som man eg ej kan bli nedgraderad från.
Nu vet jag inte vilken sträcka du flög, men inom Europa är Plus tekniskt sett en Business-produkt i en del avseenden.
Även på long haul bör differentiering mellan Premium Economy och Economy göras.
 

Vax

Medlem
Turi börjar faktiskt ge ganska bra info om än ibland lite sent men idag har det varit klockrent. Får se om väskan kommer om en minut bara
92d042689f568aa78a2b4f6904ea29c1.jpg
 

Hachans

Medlem
Turi börjar faktiskt ge ganska bra info om än ibland lite sent men idag har det varit klockrent. Får se om väskan kommer om en minut bara
92d042689f568aa78a2b4f6904ea29c1.jpg

Man kan kolla boardingstatus på vilket flyg som helst som använder samma system som SAS. Satt och roade mig med LX-flyg och annat. Tyckte det var lite roligt. Men det funkar inte med alla och jag vet inte om begränsningen ligger i SAS Codeshare, Star Alliance, Swedavias system eller liknande.
 
Siter i luften på SK2572 CDG-ARN, fullsmockat i båda klasserna
Riktigt trevlig crew.
Var inga problem att få annat än kuben vid förfrågan.
Även pizzan erbjöds med leende.
Även folk som takade nej till kuben utan att fråga om annat frågades om man inte villa ha dom andra sakerna istället.

Inga problem att få vad man vill.

Så bra gjort sas!
 
Toppen