SAS - det här har ni gjort bra™!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 2 Januari 2012.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.

2. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag vet :)
    Kan konstatera samma gäller min erfarenhet av AY, det verkar som mången svensk hyllar AY för god 261 hantering men däremot har jag själv alltid så jädrans svårt med dem.
    Känns som man betraktas sskit om man är på hemmaplan.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vet jag inte om jag håller med om. Finnair är ju erkänt svåra att ha att göra med när det gäller EU261/2004...

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut är det så, men alla gånger de betalar utan problem rapporteras nog inte där, det är ju lättare att klaga än ge beröm oftast.
    Min personliga uppfattning är att sas är bland de bästa på utbetalning enligt 261/2004 även om det finns många exempel på det motsatta också.

5. Excited4Points

Excited4Points Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med @palmen här. De gånger jag har claimat hos SAS har det aldrig varit några problem.

6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är väl egentligen inte SAS som ska ha cred (tror jag) men försökte uppgradera vid gate till Business men det var helt fullt. Fanns enstaka platser i Plus men eftersom jag flög Plus hit och inte testat deras nya Go kabin så behöll jag platsen där bak. Istället la hon in seatblock på B platsen så det blir ju kanon ändå! :)

RB7, Double Trouble, ITKonsulten och 4 andra gillar detta.
  7. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har rapporterats förr men förtjänar att nämnas igen, SAS är grymt snabba med ersättningsutbetalningar. Drabbades av snön i onsdags vilket resulterade i en extra natt på hotell och flyg hem morgonen efter. I torsdags kväll skickade jag in en claim på utlägg, i går (fredag) efter lunch kom svar att pengarna är på väg. Imponerande!

För övrigt kan jag tipsa om att inte ställa sig i kön på flygplatsen för att få hjälp. (På små outstations finns av naturliga skäl begränsade resurser att hantera inställda flyg så kön tar lååång tid).
    Jag bokade ett rimligt hotell på egen hand och nya biljetten för flyget kom i appen efter ca en timme. Jag kan garantera att jag satt och åt middag långt innan siste man i kön kommit fram.

RB7, mha321, Once56 och 3 andra gillar detta.
  8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja inte bara var SAS snabba, de betalade fast de inte behövde (force majeure), eller?

9. Tonton

Tonton Medlem

Vid extra ordinära omständigheter behöver de inte betala ersättningen om 250/400/600 Euro - de är dock fortfarande ansvariga för andra kostnader, så som mat, hygien och övernattning.

pswe och Brandten gillar detta.
  10. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ersättning för mat o logi utgår oavsett.

Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!