Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sir Lemon

Medlem
Tror att det här med att "stoppa omikron" är lite yesterday's news om jag ska vara ärlig. Alla kommer att bli exponerade. Sen kan man alltid diskutera problem med att regler inte följs etcetera men givet den smittspridning vi har i samhället (och att ett stort antal fall är asymtomatiska) så är det nog bara frågan om när paradigmet kommer att ändras.

Ingen smitta är oövervinnerlig och opåverkbar, inte ens kolera. Självklart blir man förbannad på folk som utan hänsyn till andra står och snörvlar utan munskydd över andras mat.
 

Rasmus_1

Medlem
Håller med dig, använder själv alltid munskydd i sådana sammanhang. Men tror att tåget liksom gått med omikron (därmed inte sagt att detsamma gäller framtida och potentiellt mer farliga varianter) om man tittar på spridningen både nationellt och internationellt.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har nog dock inte läst om ett enda fall där någon blivit smittad via att ha ätit mat som innehållit Corona-viruset.
Nej, men högst troligen i de nära kontakter som uppstår i samband med påplockandet vid buffén om folkvett saknas gm att demonstrativt inte ha munskydd vid pålastningen. Dessutom människor som i andra sammanhang anses otroligt ansvarspotenta med stor makt och därtillhörande ekonomisk kraft.
 

Rasmus_1

Medlem
Nu kommer vi nog OT här men kommer ihåg i maj då jag bodde på hotell i Kalmar och olika sällskap högljutt pratade med varandra utan munskydd, och i något fall kramade om varandra, medan de ivrigt spritade händerna... ;-)
 
OT
Nu kan vi döda debatten om munskydd eller inte en gång för alla, munskydd på!
https://www.gp.se/nyheter/män-i-munskydd-mer-attraktiva-enligt-studie-1.63872452


”Forskarna tror i stället att kvinnornas värdering påverkades av kopplingen till vårdyrken, som läkare.”
Så kan det mycket väl vara.
Men rent spontant så tror jag oxå att dessa män som använder munskydd samtidigt signalerar att dom är ansvarsfulla och respekterar sin omgivning.
 

Berglund

Medlem
Toppen