Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

fcx

Medlem
Vad gör man om inte SAS Travel Ready Center inte funkar innan man kommer till Arlanda? Vi är 2 vuxna och 2 barn och har alla dokument klara men SAS sida buggar på just den delen... Flyger imorgon bitti. Ska till Alicante via Oslo. Det går inte att hämta boardingkorten heller, men själva incheckningen gick bra. Känns som hela sidan buggar (kör Chrome) när man navigerar just nu...
Travel ready center funkar bara på direktflighter.
 

Fredro

Medlem
Verkar som SAS tog bort massa avgångar mellan ARN-GOT under julhelgen :( Nu endast en på morgonen och en på kvällen. Lite tråkigt då jag har två bokningar för resan hem. Anländer till ARN för sent. Så det blir en natt på terminal hotellet.
 

Maja

Medlem
Verkar som SAS tog bort massa avgångar mellan ARN-GOT under julhelgen :( Nu endast en på morgonen och en på kvällen. Lite tråkigt då jag har två bokningar för resan hem. Anländer till ARN för sent. Så det blir en natt på terminal hotellet.
Landvetter verkar vara SAS svarta får just nu. Tycker de ställer in det mesta som går från/till GOT för tillfället. :(
 
Blev EBD i förra veckan, några månader tidigare än beräknat tack vare statuskampanjen. Men det enda som visar att jag faktiskt har Diamond-status är mobilappen, för på webben står det fortfarande Gold överallt (mitt EB-nummer skrivs där nu som EB601...) och det verkar som att SAS inte riktigt har koll på min nuvarande status.

Fick idag ett brev hem och tänkte att "aha, nu får jag ett välkomstbrev" men det var Guldtaggarna som jag beställde för några månader sedan. Man kan tycka att ett välkomstmail hade varit en enkel och billig lösning, nu blev uppgraderingen ett enda stort "jaså... så viktig kände jag mig för SAS".
 

raphaelmak

Medlem
Blev EBD i förra veckan, några månader tidigare än beräknat tack vare statuskampanjen. Men det enda som visar att jag faktiskt har Diamond-status är mobilappen, för på webben står det fortfarande Gold överallt (mitt EB-nummer skrivs där nu som EB601...) och det verkar som att SAS inte riktigt har koll på min nuvarande status.

Fick idag ett brev hem och tänkte att "aha, nu får jag ett välkomstbrev" men det var Guldtaggarna som jag beställde för några månader sedan. Man kan tycka att ett välkomstmail hade varit en enkel och billig lösning, nu blev uppgraderingen ett enda stort "jaså... så viktig kände jag mig för SAS".
Skickar de fortfarande ett välkomstmejl så här? Det var 2018 då jag också fått ett fysiskt kort per post (som blev mitt sista...)
20211029_113731.jpg
 
Nu har jag låtit det gå några timmar men proppskåpet var på väg att gå i morse.

Vi är bokade ARN-CPT med Swiss Business/SA med 2-4-1 voucher i december. Vouchern går ut på måndag 31/10. Resan är senare i nov.
ARN-CPH(SAS)-ZRH-JNB-CPT(SA) med Swiss och samma hem men ZRH-ARN via AMS med Swiss.
I går dök det upp platser ZRH-ARN på returen nonstop/business i perfekt anslutningstid så jag ringde och bokade den i stället för sista benet via AMS. Agenten bekräftade och sa att biljetter kommer under dagen. Inga biljetter kom dock igår så jag ringde tillbaka på fm idag.
Efter 40 minuters väntan kom jag så fram. Kvinnan ringde Eurobonusavdelningen och efterlyste biljetterna. Återkom sen och sa:
"-Din nerresa har flygningen CPH-ZHR bokad i klass P, inte I. Därför kan vi inte ändra din biljett."
Men den är ju redan bekräftad förklarade jag (står "confirmed" i biljetten som jag fick i september). "-Det går ändå inte", sa hon.
Jag stod på mig och hon blev irriterad men ringde i alla fall tillbaka till Eurobonusavd. Sen återkom hon och sa:
"-Du kan få åka till Sydafrika med Ethiopian i stället. Det är vad vi kan erbjuda dig."
Jag trodde fasen inte att det var sant?
Mitt enda ärende var ju att boka om ZRH-ARN och det fanns ju lediga platser i bonus/business. Det hade dom ju redan bekräftat.
"-Det går inte att ändra något annat. Nå, hur vill du ha det?"
Jag bad att få prata med någon ansvarig person på EB avd. Det kunde jag inte få. Antingen åka med Ethiopian eller acceptera omvägen via AMS trots att jag hade vouchern giltig och att det fanns platser.
Utan att vara otrevlig eller arg stod jag på mig och bad att få prata med någon ansvarig. Då sa hon: "-Nej det går inte. Jag avslutar samtalet". Sen la hon på.

Jag ringde upp en gång till. 40 nya minuter i kö. Kom fram till en ny person. Han förklarade detsamma. Ethiopian eller hem via AMS...
Jag gav upp och bad att få ligga kvar med bokningen. Först på måndag går som sagt vouchern ut och jag kan ändå inte boka om...
 

Nander

Medlem
Nu har jag låtit det gå några timmar men proppskåpet var på väg att gå i morse.

Vi är bokade ARN-CPT med Swiss Business/SA med 2-4-1 voucher i december. Vouchern går ut på måndag 31/10. Resan är senare i nov.
ARN-CPH(SAS)-ZRH-JNB-CPT(SA) med Swiss och samma hem men ZRH-ARN via AMS med Swiss.
I går dök det upp platser ZRH-ARN på returen nonstop/business i perfekt anslutningstid så jag ringde och bokade den i stället för sista benet via AMS. Agenten bekräftade och sa att biljetter kommer under dagen. Inga biljetter kom dock igår så jag ringde tillbaka på fm idag.
Efter 40 minuters väntan kom jag så fram. Kvinnan ringde Eurobonusavdelningen och efterlyste biljetterna. Återkom sen och sa:
"-Din nerresa har flygningen CPH-ZHR bokad i klass P, inte I. Därför kan vi inte ändra din biljett."
Men den är ju redan bekräftad förklarade jag (står "confirmed" i biljetten som jag fick i september). "-Det går ändå inte", sa hon.
Jag stod på mig och hon blev irriterad men ringde i alla fall tillbaka till Eurobonusavd. Sen återkom hon och sa:
"-Du kan få åka till Sydafrika med Ethiopian i stället. Det är vad vi kan erbjuda dig."
Jag trodde fasen inte att det var sant?
Mitt enda ärende var ju att boka om ZRH-ARN och det fanns ju lediga platser i bonus/business. Det hade dom ju redan bekräftat.
"-Det går inte att ändra något annat. Nå, hur vill du ha det?"
Jag bad att få prata med någon ansvarig person på EB avd. Det kunde jag inte få. Antingen åka med Ethiopian eller acceptera omvägen via AMS trots att jag hade vouchern giltig och att det fanns platser.
Utan att vara otrevlig eller arg stod jag på mig och bad att få prata med någon ansvarig. Då sa hon: "-Nej det går inte. Jag avslutar samtalet". Sen la hon på.

Jag ringde upp en gång till. 40 nya minuter i kö. Kom fram till en ny person. Han förklarade detsamma. Ethiopian eller hem via AMS...
Jag gav upp och bad att få ligga kvar med bokningen. Först på måndag går som sagt vouchern ut och jag kan ändå inte boka om...

Segt. Men du har koll på att 31:a är på söndag - så idag är faktiskt sista vardagen du har på dig?
 
Tack för det klargörandet.
Och jag var otydlig med resan som ut är i nov och hem i dec.
Nu spelar varken måndag eller söndag någon roll. Jag kan inte göra något. I alla fall inte enligt SAS...
Inte hela världen att få åka via AMS men när man ska hem vill man ju bara hem och oavsett, Varför kan man inte få prata med någon som är ansvarig och som faktiskt också tar ansvar och försöker lösa problemet?
 
Toppen