Flög GOT-ARN i dag med en incheckad väska som för ovanlighetens skull var välfylld på cirka 18 kilo. Vid ankomst på ARN ingen väska på bandet och bagageservice (mycket vänliga som vanligt och kort väntetid) berättade att den inte hade fått plats på planet, en välfylld CRJ-900. SAS Plus och EBD, vilket förmodligen spelar mindre roll vid lastningen.
Väskan kom några timmar senare till ARN men utkörning kan ske tidigast 18.30 dagen därpå. Det tar alltså över ett dygn att frakta en väska drygt tre mil till Uppsala. Om det hade funnit ett bemannat telefonnummer efter klockan 16 hade jag kunnat ringa och berätta att jag hellre hämtar den själv.
Positivt är dock att jag får chansen att uppleva lite resetrubbel igen - och att jag inte hade ett kilo räkor i en fryspåse i väskan…
Ja, tappat bagage till Uppsala kan ta flera dagar. Det går tydligen inte att skicka väskan på helger heller norrut. Till Stockholm går bra.
Ser ut att vara lördagar. Antagligen stor efterfrågan på A320neo till charterdestinationer då.Att SAS vissa dagar har börjat flyga nästan enbart CRJ (Xfly) mellan ARN och LLA.
Visst, de kan väl troligen erbjuda fler avgångar då än om de som tidigare kör i princip uteslutande med A320Neo, men ändå...
Stämmer säkert att det är av den orsaken! Har det varit så tidigare somrar/när det är högsäsong för charterdestinationer? Jag kan inte minnas det men å andra sidan började jag inte flyga ”mycket” förrän hösten 2019.Ser ut att vara lördagar. Antagligen stor efterfrågan på A320neo till charterdestinationer då.
Vad är problemet med crj istället för A320? Tycker båda funkar braStämmer säkert att det är av den orsaken! Har det varit så tidigare somrar/när det är högsäsong för charterdestinationer? Jag kan inte minnas det men å andra sidan började jag inte flyga ”mycket” förrän hösten 2019.
Jag ser också att SAS Ireland har flugit ett par inrikesflighter i veckan.Att SAS vissa dagar har börjat flyga nästan enbart CRJ (Xfly) mellan ARN och LLA.
Visst, de kan väl troligen erbjuda fler avgångar då än om de som tidigare kör i princip uteslutande med A320Neo, men ändå...
Trångt. Handbaggage taggas och ingen släpps ut på plattan innan handbagaget lastats av. Inte käckt vid short connection. Många äldre har svårt med på/avstigning då trappan är både brant och ranglig. Aldrig skandinavisk talande personal. Lite spännannde att se hur de lyckades få ombord en rullstols bunden person i SFT.Vad är problemet med crj istället för A320? Tycker båda funkar bra
Alla plan är ju inte tillbaka i drift och det maxas nog rejält nu med planen som faktiskt flyger för att få ut max.