Att återbetala inom 7 dagar är däremot ingen regel utan bara ett lagkrav, så det är inget SAS behöver följa.Men der ikke så meget at rafle om - regler er regler, lyder det fra SAS.
- Reglerne er klare: Når kunden afbestiller en reservation, gælder betingelserne for den pågældende billet.
Har en bekant som råkade ut för exakt samma och blev tvungen att göra en chargeback via Amex eftersom ju flyget faktiskt var inställt. Vad hade vi gjort utan amex...Oj. Bara oj.
Makalöst att ha publicerat en lista över inställda flyg som man sedan säger inte handlade om inställda flyg utan bara en information om framtida inställningar. Dvs det man kallade inställda flyg var faktiskt inte alls inställda för det gjorde man inte förrän själva avgångsdagen.
Med knorren att "vi hoppas att det inte avskräcker dig från att flyga med oss igen".
Även det här uttalandet rent magiskt
Att återbetala inom 7 dagar är däremot ingen regel utan bara ett lagkrav, så det är inget SAS behöver följa.
Och vad sägs om reglerna för fullt flexibla biljetter där SAS själva säger att återbetalning ska ske inom 7 dagar. Regler verkar vara regler fast bara ibland.
SAS må överleva nuvarande kris rent finansiellt men vem tänker de ska flyga med SAS i framtiden?
SAS har länge erbjudit 24 timmars öppet köp, det är bra om något kör ihop sig under tider då Kundtjänst har stängt.Kändes lite snopet, jag hade inte vågat boka en biljett till igår, med risken för att den första gick eller inte gick igenom.
Får ni ett flyg inställt så ring alltid in till SAS. Lös det inte själva via webben.
För att få full återbetalning måste flyget vara inställt i Amadeus.