Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

palmen

Moderator
Flygvärdinnan jag hörde prata om det sa diska, om hon menade hantera eller liknande är inte omöjligt.

Men om det är leveransproblem så varför inte säga det? Istället för att gå på om att det bara är något som finns på A350?
Antar att de försöker ta easy way out för att slippa frågor mm. Att sedan kunder råka veta att de finns ombord har de väl dock inte räknat med.
 

palmen

Moderator
Rickard Jan 'palmen' Gustafson Carlzon ❤️

Gillar dig verkligen, det vet du, men ibland känns det som att du är SAS last line of defence :D
Jag får ju betalt av sas och jobbar även för dom (enligt vissa). De som faktiskt känner mig vet att så inte är fallet. Jag kommer försvara det de gör bra men även ifrågasätta det dåliga. Röstar med fötterna nu och tar min business till andra bolag när det fungerar, då deras poängintjäning gör att jag flyger annat på betalda biljetter förutom en longhaul i plus.
 

danielhog

Medlem
Stor förståelse för högt tryck och det ena med det tredje, så jag har väntat att höra av mig. Men när svar på chatt blir såhär, blir jag alltid helt mållös:
 

Attachments

  • CDF9D4B1-2A2C-49F9-83BB-CBC0F3657E90.jpeg
    CDF9D4B1-2A2C-49F9-83BB-CBC0F3657E90.jpeg
    19,2 KB · Visningar: 767

P-L

Medlem
Jag gjorde en star Alliance-bokning 10e mars där jag blev debiterad 375 SEK x 2 i service charge trots Diamond och att resan var i F. Märkte inte förrän biljetterna var betalda och ringde in igen och fick ursäkt och mejl om återbetalning. Har ännu inte sett pengarna. Gått snart 6 veckor!
 

Timpsi

Medlem
SAS hade lagt in flight SK61 13/4 OSD-ARN som legat öppen veckan och tom. var bokningsbar samma morgon. När vi kommer till OSD finns det inte en enda människa på hela flygplatsen. Vi ringer SAS och får till svar att de har ”glömt” att ställa in flighten. Riktigt uselt med tanke på att de inte har allt för många plan och passagerare att hålla koll på...
 

Andreas Q

Medlem
Bokade i maj RNB-ARN-LLA tor för avresa nästa vecka. Dagen efter plingade det till och meddelade att RNB-ARN delen var inställd (pga dåligt bokningsläge). Enda tillgängliga alternativet var att omboka till MMX-ARN-LLA. Idag så meddelas att returdelen ARN-MMX är inställd. Ånyo 2h i telefonkö till kundtjänst. Ombokning kan endast ske till en flight med 6h stopp på ARN och anländer för sent för att ta kvällens sista tåg mot Blekinge. Nej du får inte byta till en flight med destination CPH eller KLR som nu finns tillgängliga och har bättre flygtider och nej du kan inte avboka endast hemresan.
 
Toppen