SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Axelzon, 3 Augusti 2012.

1. Hachans

Hachans Medlem

Låter som standardcatering från USA. Alltid sämre därifrån känns det som.

sandek gillar detta.
  2. Hachans

Hachans Medlem

Fint det här.

En pastarätt annonseras i menyn, en helt annan serveras.

I menyn annonseras också presskanna. ”Nej, det finns bara på A350”. Vilket är lögn, fanns på A340 som flög mig till LAX för två veckor sen, borde finnas även på denna A340n till EWR. Dock ville inte personalen då att de skulle annonseras och användas för de är jobbiga att diska så misstänker det är samma här.

Inte hela världen såklart, men förstår inte varför något annonseras på specialbladeti menyn men inte sen finns.

3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte EWR-ARN i början av december samt i början av februari fick vid båda tillfällena oxfilé som var perfekta stekta i min smak, rödare än medium vid båda tillfällena dessvärre inga bilder.

zippan gillar detta.
  4. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Märkligt att man delar ut menyer som anger produkter (presskaffe tex) som finns på andra flygplanstyper. Vad är poängen?

Mr Basic gillar detta.
  5. Hachans

Hachans Medlem

Det gör man inte.

Det finns presskannor. Det fanns på A340n jag flög på för två veckor sen, så det fanns högst troligen även på denna. Finns liksom ingen anledning att det inte skulle göra det.

Det som däremot hände på min första A340-tur var hur en av tjejerna i galley pratade vitt och brett om hur de skulle dölja att de hade dem därför att de är ”så jävla jobbiga att hantera”. Det är ett citat precis som jag hörde det. Och mycket riktigt såg jag inte en enda presskanna på den flygningen.

zippan, rosenstam, martin.agren och 2 andra gillar detta.
  6. mha321

mha321 Medlem

De finns inte på alla pga leveransproblem är vad jag fått höra. Och flugit med en där det fanns en ensam sådan ombord...

Det kan säkert finnas flera anledningar både till att se inte finns och att de inte används om de finns.

palmen gillar detta.
  7. That's Scandinavian

Bankiren, lucasd, SK989 och 2 andra gillar detta.
  8. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt flygvärdinnan så kunde man inte beställa det flög både A340 + A330. Mycket möjligt att det är leveransproblem. Hoppas verkligen det inte stämmer enligt vad Hachans upplevde. Det hade varit otroligt pinsamt...

rosenstam och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Diskar verkligen personalen dessa ombord? Annars är det väl bara ställa ner i tråget igen och det diskas när det lastas av, som med allt annat?

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. Hachans

Hachans Medlem

Flygvärdinnan jag hörde prata om det sa diska, om hon menade hantera eller liknande är inte omöjligt.

Men om det är leveransproblem så varför inte säga det? Istället för att gå på om att det bara är något som finns på A350?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!